«Rail Baltica» būtiski izmainīs Rīgas centra seju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

"Rail Baltica" Eiropas platuma dzelzceļa līnijas būvniecības projekts var kļūt par nozīmīgu grūdienu ne tikai Latvijas transporta nozares attīstībai, bet arī galvaspilsētas Rīgas pilsētvidei, kurā, iespējams, jaunais projekts palīdzēs labot dažas pagātnē pieļautas kļūdas – tā liecina šonedēļ projekta īstenotāju atklātās ieceres par to, kā jauna dzelzceļa līnija atradīs savu vietu Rīgas centrā. 

Skaidrāka vīzija par to, kādi inženiertehniskie un dizaina risinājumi tiks izmantoti tam, lai esošo Rīgas pasažieru dzelzceļa staciju un arī autoostu pielāgotu topošajai "Rail Baltica" dzelzceļa līnijai, būs zināmi tikai pēc četriem mēnešiem, kad tiks saņemti piedāvājumi nupat izsludinātajam metu konkursam. Tomēr projektu īstenotāju dotais darba uzdevums daļu no risinājumiem dzelzceļa stacijā ļauj iztēloties jau šobrīd.

Uzņēmuma “Eiropas dzelzceļa līnijas” Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna pastāstīja, ka Stacijas laukumā vizuāli nemainīga paliks Rīgas vizītkarte - pulkstenis - un fasāde. Savukārt stacijas ēkā būs lielas izmaiņas pasažieru maksimālu ērtību nodrošināšanai. Tiks pārveidotas gan sliedes, gan peroni, tuneļi un uzgaidāmās telpas.

Ļoti būtiskas pārmaiņas izjutīs Rīgas iedzīvotāji – kājāmgājēji un velosipēdisti, jo radīsies papildus ērtāka iespēja Daugavas šķērsošanai pa projektā iecerēto jauno dzelzceļa tiltu, norādīja Driksna. Jaunais tilts būs paralēli esošajam Dzelzceļa tiltam, kas ir UNESCO mantojums. Tādēļ jaunais tilts nedrīkstēs dublēt jau esošo un nevarēs arī būtiski atšķirties un aizsegt Dzelzceļa tiltu. Būs jānodrošina arī tāda paša kuģošanas telpa zem tilta, kā pašlaik.

Rīgas pasažieru dzelzceļa stacijas pārbūve un jaunās līnijas tomēr, paredzams, skars ievērojami plašāku teritoriju un atstās būtisku ietekmi arī uz pieguļošo vidi, jo ļaus savienot līdz šim funkcionāli būtiski norobežotas Rīgas teritorijas un arī labot dažas iepriekš pieļautās pilsētas plānošanas neveiksmes, uzskata bijušais Rīgas pilsētas galvenais arhitekts, metu konkursa komisijas loceklis Jānis Dripe.

Noņemot uzbērumu teju puskilometra garumā, tiks apvienotas un padarītas gājējiem pilnīgi pieejamas divas pilsētas daļas, uzsvēra Dripe. Rīga ir vēsturisku pārveidojumu priekšā, un izmaiņas sniegs arī iespēju novērst iepriekš radītus sarežģījumus, paskaidroja arhitekts.

Jāmin, ka "Rail Baltica projekta pirmajai kārtai, kas sevī ietver galvenokārt Rīgā un tās apkaimē plānotos dzelzceļa līnijas būvniecības darbus, kopumā paredzēts aptuveni 238 miljonu eiro finansējums.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti