Putnis skaidroja ombuda funkciju: “Institūcija, kas pašregulatīvā ceļā analizē un vērtē mediju saturu un nodrošina dialogu ar auditorijām un cilvēkiem, kas ir skarti ar attiecīgo mediju saturu.”
To iecerēts veidot no 2018.gada. Putnis gan paredz, ka tas varētu būt ļoti smags process, lai nonāktu līdz kopsaucējam.
Pamatnostādnēs liela vērība pievērsta arī pašvaldību izdevumu lomai un konkurencei ar reģionālajiem medijiem. Līdz nākamgad paredzētajām pašvaldību vēlēšanām ievērojamas izmaiņas gan nav gaidāmas, bet, kā sabalansēt šīs intereses pamatnostādnēs, esot domāts, uzsver Putnis.
Ziņots, ka Zaļo un Zemnieku savienības pieprasījusi Kultūras ministrijai mediju politikas pamatnostādnēs precīzi definēt, ko nozīmē komercreklāmas, kas saskaņā ar mediju politikas dokumentu nav pieļaujamas pašvaldību informatīvajos izdevumos. Tas oficiāli ir vienīgais iebildums, kura dēļ Zaļo un Zemnieku savienība pēkšņi bloķējusi divus gadus tapušā dokumenta tālāku virzību.
Tāpat vēstīts, ka mediju politikas pamatnostādnēs tuvākajiem četriem gadiem Latvijas Televīzijas un Latvijas Radio iziešana no reklāmas tirgus ir viena no galvenajām prioritātēm. Jau vairākkārt ziņots arī par reģionālo mediju celto trauksmi, ka pašvaldību informatīvie izdevumi nereti mēģina darboties līdzīgi neatkarīgajiem medijiem, tādējādi kropļojot mediju tirgu.