Puse iedzīvotāju uzskata, ka valsts pārvaldē strādājošie godprātīgi veic savu darbu

Nedaudz vairāk nekā puse (53%) aptaujāto Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka valsts pārvaldē strādājošie godprātīgi veic savu darbu, liecina pērn Valsts kancelejas sadarbībā ar pētījumu centru "SKDS" veiktais Valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījums.

Lūdzot raksturot, vai valsts iestādēs nodarbināto darbs atbilst labas pārvaldības kritērijiem, 82% iedzīvotāju uzskata, ka iestāžu darbinieki ir zinoši un profesionāli, savukārt 79% piekrīt, ka iestāžu darbinieki izturas laipni pret klientu. Tāpat 78% norāda, ka iestāžu darbinieki komunicē ar iedzīvotājiem viņiem saprotamā un vienkāršā valodā, bet 77% respondentu piekrīt tam, ka valsts iestādēs strādājošie izturas atbildīgi pret savu darbu. Liela daļa jeb 71% iedzīvotāju atzīst, ka valsts pārvaldes darbinieki ir ieinteresēti un izprot klientu vēlmes.

Novērtējot izmaiņas valsts pārvaldē pēdējo trīs gadu laikā, 53% respondentu atzīst, ka valsts pārvaldē strādājošie godprātīgi veic savu darbu, 52% domā, ka vairumam iestāžu darbinieku var uzticēt darbošanos valsts labā, savukārt 45% iedzīvotāju norāda, ka arvien vairāk valsts pārvalde cenšas palīdzēt, skaidrot un konsultēt, nevis sodīt. Tāpat 42% piekrīt tam, ka valsts pārvalde ir vienkāršojusi pakalpojumu sniegšanas un saņemšanas procedūras iedzīvotājiem.

Pētījuma rezultāti liecina, ka visbiežāk Latvijas iedzīvotāji vēršas valsts iestādēs, lai izmantotu to sniegtos pakalpojumus (37%), sniegtu iestādei informāciju (35%), iegūtu informāciju no iestādes (14%) vai arī risinātu problēmas, neikdienišķas situācijas (10%). Vēl aizvien biežākais saskarsmes veids (69%) ar valsts iestādi respondentu vidū ir klātienes apmeklējums, bet, vērtējot trīs gadu griezumā, klātienes apmeklējumu īpatsvars sarucis par 16%. Kā otrs biežākais saskarsmes veids (14%) ir e-pakalpojumu izmantošana, kas pēdējo trīs gadu laikā palielinājusies par 9%. Saziņa e-pastā un telefoniski tiek izmantota salīdzinoši reti, attiecīgi 8% un 6% gadījumu, un šis saskarsmes veids pēdējo trīs gadu laikā nav būtiski mainījies. Savukārt 23% aptaujāto norādīja, ka pēdējo trīs gadu laikā nav saskārušies ar nevienu no valsts pārvaldes iestādēm, liecina pētījums.

Lūdzot respondentus minēt iestādes, kas, viņuprāt, vislabāk strādā, apkalpojot iedzīvotājus, un varētu kalpot par piemēru citām, tika izcelta Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, Valsts ieņēmumu dienests, Latvijas pilsētu/novadu pašvaldības, Ceļu satiksmes drošības direkcija un Latvijas Pasts.

Pētījumu centra "SKDS" vadītājs Arnis Kaktiņš norāda, ka, salīdzinot ar iepriekšējo gadu aptaujas datiem, var secināt, ka iedzīvotāji 2018. gadā atzinīgāk nekā iepriekš vērtējuši valsts pārvaldi. "Biežāk piekrists gan tam, ka valsts pārvaldē strādājošie kopumā godprātīgi veic savus pienākumus un vairumam valsts pārvaldē strādājošo var uzticēt darbošanos valsts labā, gan arī tam, ka valsts pārvalde arvien vairāk cenšas palīdzēt, skaidrot, konsultēt, nevis sodīt. Turklāt iestādes vairāk sākušas sadarboties savā starpā, mazāk prasot cilvēkiem tādus dokumentus, kas jau ir citu valsts iestāžu rīcībā,” pauda Kaktiņš.

Aptaujā piedalījās 1003 respondenti, pārstāvot visus Latvijas reģionus, vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Lai precīzāk analizētu tendenci, kā mainās iedzīvotāju attieksme, iegūtie rezultāti tiek salīdzināti ar pētījumiem, kas veikti laika posmā no 2015. līdz 2017. gadam.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti