Sadaļas Sadaļas

4. studija

4. studija

4. studija

Stāsts par to, kā nenolaist rokas. Mūziķa Mārtiņa Kantera pieredze

Kā rīkoties, ja pēc laipnas sarunas pa telefonu vairs netiekat vaļā no dārgiem pasta sūtījumiem?

PTAC brīdina neiekrist bezmaksas vitamīnu telefonisko līgumu slazdā

Uztura bagātinātāju izplatītāji ar uzstājīgu mārketingu piedāvā plašu klāstu visdažādāko vitamīnu. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina nepiekrist aizdomīgiem darījumiem un būt uzmanīgiem, jo izrādās – līgumu var noslēgt arī telefoniski. 

Raidījums “4. studija” jau janvārī stāstīja par vilinošu reklāmu, kas piedāvā bezmaksas D vitamīnu visam gadam, esot vien jāsamaksā par pasta pakalpojumiem. Raidījuma skatītāja Lilija piekritusi saņemt šos vitamīnus pa pastu, bet pēc tam pārdomājusi.

“Sākumā man bija jāmaksā 1,7 eiro, jau pēc tam augstāka tā cena par sūtīšanu atpakaļ, un es viņiem tikai sūtu atpakaļ!” stāstīja pensionāre.

Savukārt Vija piekritusi saņemt vitamīnus, kuri pirmajā reizē bijuši bez maksas, bet pēc tam par iepakojumu bijis jāmaksā gandrīz 30 eiro. Kundze vitamīnus nosūtījusi atpakaļ, samaksājot vairāk nekā trīs eiro. Taču pēc mēneša saņēmusi atkal jaunu vitamīnu iepakojumu.

Un tā vitamīni ceļo no vienas uz otru pusi, turp un atpakaļ. Arī Latvijas Pasts atzīst – pēdējā laikā tiešām ir pamanīts, ka vitamīnu pakas tiek sūtītas atpakaļ, tā darot zināmu, ka tās nav nepieciešamas.

Šādās situācijās galvenā kļūda ir jau sākotnēji piekrist aizdomīgiem darījumiem. Taču ne mazāk svarīgi ir pēc tam arī mācēt tikt no tiem vaļā.

PTAC Patērētāju atbalsta un komunikācijas daļas vadītāja Sanita Gertmane iesaka – no darījuma atteikties noteikti vajag rakstveidā, sūtot atteikumu pa pastu vai arī uz e-pasta adresi. PTAC aicina cilvēkus būt piesardzīgiem un nepiekrist darījumiem, ja rodas kaut mazākās šaubas un aizdomas, vai arī nav zināmi līguma noteikumi.

Arī viena laipna saruna pa telefonu var radīt ilgstošus papildu izdevumus un liekus uztraukumus.

“Diemžēl ir tā, ka, ja ir noslēgts telefoniski distances līgums, tas tomēr ir līgums, no kura jāatsakās. Tad sanāk, ka atpakaļ sūtīšanas izdevumi arī būs jāsedz tajā gadījumā patērētājam,” paskaidroja Gertmane.

Agresīvs telemārketings, kā arī vilinošas reklāmas preses izdevumos ir manītas arī iepriekš, taču dažāda veida vitamīni kā pārdodamā prece parādījušies samērā nesen.

“Tas, ko mēs esam tiešām pamanījuši, sākot jau no šī gada sākuma, – ir vairākas kompānijas, kuras faktiski realizē līdzīgu praksi – dažādos veidos uzrunā patērētājus, gan sūtot vēstules, gan ļoti, ļoti aktīvi, agresīvi veicot telemārketingu, piedāvājot dažādus uztura bagātinātājus,” stāstīja PTAC pārstāve.

Par D vitamīna piedāvājumu no uzņēmuma “Natural Pharmaceuticals”, par kuru jau janvārī stāstīja raidījums “4. studija”, PTAC ir uzsācis uzraudzības lietu saistībā ar negodīgu komercpraksi.

“Tur ir tādas darbības, kas tiešām liecina par negodprātīgu rīcību attiecībā pret patērētāju. Diemžēl par brīvu siers ir tajā slazdā, jo, kā izrādās, pēc tam par šiem produktiem tomēr ir jāmaksā! Faktiski tāds ilgtermiņa līgums tiek noslēgts, un regulāri tiek sūtīti šie produkti,” skaidroja Gertmane.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs uzsvēra, ka cilvēkiem jāsaprot, ka līgumu var noslēgt telefoniski.

“Tas nozīmē, ja zvana un piedāvā produktus, un cilvēks piekrīt to sūtīšanai, tad, visticamāk, viņš ir arī piekritis šim līgumam. Tas ir cits jautājums, vai cilvēks tai brīdī to saprot. Diemžēl, cilvēkiem tas netiek izskaidrots,” pauda Gertmane.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt