PTAC aizliedz «Tele2» prasīt maksu par nepasūtītu pakalpojumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Mobilo sakaru operators „Tele2” daudziem patērētājiem aprīļa nogalē paziņoja, ka neatkarīgi no izvēlētā tarifu plāna no 1. jūnija un līdz gada beigām viņiem sniegs jaunu pakalpojumu “Bezlimita internets Latvijā” par papildu maksu 2,5 eiro.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs noteica pagaidu noregulējumu par negodīgas komercprakses izbeigšanu, paziņojumā medijiem informēja PTAC.

PTAC konstatēja, ka “Tele 2” lielai daļai savu klientu jaunu pakalpojumu ir pieslēgusi automātiski, nesaņemot patērētāju apstiprinājumu, tādā veidā pārkāpjot būtisku patērētāju tiesību aizsardzības principu, kurš aizliedz patērētāja klusēšanu izmantot kā piekrišanu kādas preces vai pakalpojuma pasūtīšanai.

Centrs secināja, ka šajā gadījumā patērētājam nav pienākuma pieņemt pakalpojumu un maksāt par to noteikto maksu.

“Tele 2” sniegtā informācija liecina par to, ka uzņēmums neatzīst konkrēto pārkāpumu.
Centrs konstatēja, ka pastāv risks, ka patērētāju ekonomiskajām interesēm nodarīs zaudējumus, tāpēc 29. maijā pieņēma lēmumu par pagaidu noregulējumu, uzliekot “Tele 2” par pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi, aizliedzot operatoram bez patērētāju nepārprotami sniegtas piekrišanas sniegt pakalpojumu un pieprasīt tā apmaksu atbilstoši sabiedrības vienpusēji noteiktai cenai.

Lēmums par pagaidu noregulējumu ir spēkā no tā paziņošanas brīža līdz brīdim, kad tas ar uzraudzības iestādes lēmumu tiek atcelts vai grozīts vai kad stājas spēkā uzraudzības iestādes galīgais lēmums.

Lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību, un patērētāji saziņā ar uzņēmumu ir tiesīgi atsaukties uz to.

Tiem patērētājiem, kuri ir atteikušies no jaunā pakalpojuma, nosūtot īsziņu, nav jāveic nekādas citas darbības. Patērētājiem, kuri nav zinājuši vai nav vēlējušies šo jauno pakalpojumu, arī nav jāveic nekādas darbības, bet jārēķinās ar iepriekš tarifa plānā noteiktā interneta apjomu un līgumā noteikto samaksu.

“Tele2” nav tiesīga prasīt maksu par šo pakalpojumu, ko patērētājs nav pasūtījis, pat ja tas tiek sniegts, notādīja PTAC.

“Tele 2” paziņojumā medijiem savukārt pauda, ka PTAC ar savu lēmumu pārkāpj likumu. 

Operators norādīja, ka saskaņā ar Elektronisko sakaru likumu PTAC nav tiesīgs aizliegt mainīt tarifu plānus, ievērojot likumā noteiktās prasības. Ievērojot līguma ar klientiem noteikumus, “Tele2” savlaicīgi – vienu mēnesi pirms – informēja klientus par gaidāmajām tarifu plāna izmaiņām, uzsvēra uzņēmums. “Tele2” arī nodrošināja iespēju no šīm izmaiņām atteikties, saglabājot vecos tarifu plānus.

“Martā, aprīlī un maijā mēs saviem klientiem nodrošinājām bezlimita internetu bez papildu maksas, jo mobilais internets šobrīd ir kļuvis par vienu no pamatvajadzībām. Trīs mēnešu laikā mēs klientiem esam nodrošinājuši bezlimita datus aptuveni 7,5 miljonu eiro vērtībā. Diemžēl šādā apjomā līdz gada beigām mēs savus klientus, kuri aktīvi izmanto mobilo internetu, atbalstīt vairs nevarēsim, tādēļ veicām izmaiņas tarifu plānos, piedāvājot bezlimita internetu par ļoti pievilcīgu cenu,” skaidroja  “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Uzņēmums gan sola respektēt PTAC lēmumu. “Mums gan ir žēl, ka PTAC nav iedziļinājies lietas būtībā un liedz mūsu klientiem izmantot bezlimita datus par izdevīgāku cenu. Mēs pārsūdzēsim šo pagaidu noregulējumu, jo PTAC nevar aizliegt veikt izmaiņas tarifu plānos, kas veiktas, ievērojot likumu, un saskaņā ar līgumu, kas noslēgts ar klientiem,” norādīja Rosts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti