Dienas ziņas

Beigušās NBS rīkotās sakopšanas talkas

Dienas ziņas

Jelgavā notiek poļu kultūras nedēļa

"Nordeka" autobusu vadītāji streiko

Protesti pret «Nordeku» turpināsies svētdien

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Sestdien, protestējot pret zemajām algām, pārvadājumu uzņēmuma "Nordeka" autobusu vadītāji Rīgā sākuši kolektīvo streiku.

Streikā piedalās 15 šoferu, kuri gatavi to turpināt līdz tiks izpildītas viņu prasības. Šoferi norāda, ka par saņemto algu nav iespējams uzturēt ģimeni un, lai saņemtu papildus ienākumus, nākas strādāt desmitiem virsstundu.

Galvenā prasība pacelt atalgojumu – no 1,94 eiro uz sešiem eiro stundā. Turklāt šobrīd šoferu pamatalga veido tikai 30% no kopējās darba samaksas, bet pārējās ir prēmijas. "Tas viss no darba devēja labvēlības atkarīgs. Jebkurā laikā par kaut kādu mazāko pārkāpumu mums to prēmiju var noņemt nost (..) Ar visām piemaksām uz rokas nedaudz virs 500 eiro. Un, ja mums noņem to piemaksu, mums paliek minimālā alga," stāsta autobusa šoferis Staņislavs Bogdanovs.

Arī cits šoferis - Brunis Matuzonis - norāda, ka nav drošības par to, ka pat nelielo atalgojumu izdosies dabūt. "Te viena tante piezvana, un 150 latu pēc vecā, tagad pāri par 200 noņem smaidot. Un turpmāk arī tā būs. Līdz ko kādam kaut kas nepatiks... Apkalpojošajā sfērā dabūt aizrādījumu – tas taču ir viens moments!" saka Matuzonis.

Viena no algas lapiņām liecina – šoferis mēneša laikā nobraucis vairāk nekā 264 stundas, no kurām 90 bijušas virsstundas. "Ja cilvēki kaut ko grib nopelnīt, tad tie, kuri var, strādā virsstundas, bet ar ko tas viss var beigties pasažieriem un pārvadātājiem? Avārijas un nogurums," uz riskiem norāda Bogdanovs.

Taču uzņēmumā viss šķietami rit kā ierasts. Streiko neliela daļa šoferu un viņu reisos ātri atrasti aizvietotāji, tāpēc neviens brauciens nav atcelts. "Algas vienmēr ir aktuālas bijušas jebkur. Arī nav tā vissliktākā vieta un nav tās sliktākās algas, citur sliktāk," saka autobusa šoferis Gatis Blumbergs, kurš nestreiko, jo "kādam ir arī jāstrādā".

Arodbiedrības LABA valdes priekšsēdētājs Raimonds Gailis Latvijas Radio norāda, ka jau svētdien notiks pikets pie "Nordeka" biroja. Paredzams, ka tajā piedalīsies arī citu profesiju un citās kompānijas strādājoši arodbiedrības biedri, līdz ar to, viņaprāt, šī varētu būt plaši apmeklēta akcija.

Gailis gan atzina, ka daži šoferi esot kļuvuši par streiklaužiem un "izgājuši uz līnijas".

Tikmēr uzņēmuma AS "Nordeka" pasažieru pārvadājumu direktors Sergejs Konopijevs saka, ka uzņēmuma vadība analizēs streika cēloņus un pieņems atbilstošus secinājumus.

To, ka atbilstošie secinājumi nozīmēs algas pielikumu, Konopijevs gan neņēmās apgalvot.

"Jābūt vienmēr kaut kādam kompromisam, bet mēs neesam brīvi tādā ziņā, ka mēs varam nozīmēt lielu vai mazu algu. Mēs izpildām valsts pasūtījumu, kurš saistīts ar kompensācijām un dotācijām par nerentabliem maršrutiem, par invalīdu un represētu personu pārvadāšanu (..) Jāsaprot, ka pasažieru pārvadājumi ar autobusiem, tas nav ienesīgs bizness," uzsver Konopijevs.

Jau ziņots, ka „Nordeka” šoferi, sākot no sestdienas plkst.1 naktī, ir pieteikuši streiku, prasot palielināt algu. Par protestu vienojušies 22 no vairāk nekā 300 «Nordeka» darbiniekiem.

Savukārt uzņēmuma vadība pauda, ka darba samaksa «Nordekā» ir lielākā valstī šajā nozarē, tādēļ pieteikto streiku apstrīdējusi. Visi reisi gan tikšot izpildīti, apgalvo uzņēmumā.

Arī valsts dotāciju dalītāja Autotransporta direkcija pauž neizpratni, kādēļ protests notiek tieši pašlaik un šajā kompānijā, jo to šoferi uzskatot par labu darbavietu. Netiek izslēgts, ka autobusu vadītāji samusināti konkurences cīņu dēļ – pašlaik Autotransporta direkcija izvērtē, kam konkursa kārtībā piešķirt tiesības pārvadāt pasažierus valsts centrālajā daļā. Šī lote ir peļņu nesošākā, tādēļ pārvadātāju interese par to ir liela.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti