Dienas ziņas

Pirmā Ķirbju diena Aizkrauklē

Dienas ziņas

Ģimene pārveido dzīvi Makašānos

Projekts "Foodart" par vietējiem produktiem

Projekts «Foodart» - par un ar vietējiem produktiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Joprojām sabiedrībā pastāv uzskats, ka Austrumu, Itālijas, Francijas un vairāku citu valstu kulinārijas tradīcijas ir īpašas un tās prot izbaudīt tikai gardēži. Taču mūsu nacionālie gardumi dažkārt ir daudz pārāki, tikai jāprot tos novērtēt. Lai popularizētu un veicinātu mājās ražoto kulinārijas produktu konkurētspēju un atpazīstamību, ir tapis jauns projekts "Foodart", kurā iesaistījušies ražotāji un pavāri no Latvijas un Igaunijas.

Cidonijas, aronijas un pīlādži, sēnes un nēģi – mums ir tik daudz vietējo produktu, ko citur nepazīst un kas prasmīgi sagatavoti, ir unikāli, saka šefpavārs Māris Astičs:

„Atbrauc pie mums tūristi, vēlas vietējo produktu – vietējās zivis, meža gaļu, sēnes, meža ogas – tas ir tas, ar ko mēs varam lepoties. Pasaulslavens šefpavārs brauc pie mums gatavot nēģus, un tikai tāpēc, ka šim produktam ir stāsts. Un mums jālepojas un jāiet uz priekšu.

Vietējos produktus, pie tam pašu sagatavotus, piedāvā arī atpūtas parka "Rāmkalni" restorānā. Viņu cehā top sulīgas augļu un dārzeņu sukādes un pastilas, kurās saglabāta ogu sula.

„Mēs gan paši ražojam, gan esam sākuši audzēt gan ogas, gan augļus, un saglabājuši arī tradīcijas no padomju laikiem – kūpinām vistiņas un desas. Cilvēki to novērtē - gan vietēji ražotu, gan vietēji audzētu, un mēs to jūtam no mūsu pircēju puses," gandarīts ir Kaspars Timermanis.

Tāds arī ir projekta "Foodart" mērķis – darīt pieejamus plašai sabiedrībai mājās gatavotus produktus.

„Mēs esam sapratuši, ka ir iespēja, kura ir jāturpina tālāk, lai radītu platformu pašiem ražotājiem apzināties un zināt ceļu, veidu, kā tikt līdz tirgum, restorānam, patērētājam. Un mūsu pašu patērētājam radīt platformu, kurā uzzināt, ko es varu nopirkt, ko es nopirktā varu iegūt," ideju skaidro Latvijas lauku konsultāciju un izglītības centra (LLKC) Siguldas biroja vadītāja Kristīne Ragaine.

Kauguru pagasta viesu nama "Brūtes" saimniece Iveta Boša svaigos dārza augļus , ogas un zaļumus iegādājas tikai no apkārtējiem zemniekiem:

„Man liekas, izvēloties latviešu zemnieku ražojumus, atbalstam savu valsti. Tirgū jāizvēlas ne tikai zemākā cena, bet arī produkts, kas audzis Latvijā."

„Foodart" projektā iesaistījušās arī mājražotājas, kuru saimniecībās top garšīgi produkti no ķirbjiem, kā arī 20 visdažādākie jogurta veidi.

„Visi runā par grūtībām, bet - ja cilvēkam ir mērķis, var izdzīvot. Satiku cilvēku no Šveices, viņš teica, ka mums nav garšīgi jogurti. Mācīja izgatavot, tagad man ir 20 veidi," saka z/s "Veckūkuri" saimniece Ilvija Jakovina.

„Foodart" projekts pagaidām darbojas testa režīmā sadarbībā ar Igaunijas pierobežu, Pierīgas un Vidzemes puses mājražotājiem. Projekta mērķis ir stiprināt mazo pārtikas mājamatniecības uzņēmumu pozīcijas un to atpazīstamību.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti