Priekšvēlēšanu aģitācijai joprojām visvairāk tērē «Apvienotais saraksts», NA un «Attīstībai/Par!»

Līdz 19. septembrim lielākie priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņi joprojām ir "Apvienotajam sarakstam" (AS), kurā startē Latvijas Zaļā partija, Latvijas Reģionu apvienība un Liepājas partija, Nacionālajai apvienībai (NA) un apvienībai "Attīstībai/Par!" (AP), informēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).

AS šajā laikā noslēdzis līgumus par 450 395 eiro, NA noslēdzis līgumus par 377 469 eiro, bet AP – par 333 985 eiro. AS atlikums līdz noteiktajam partijas maksimālajam priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņu limitam ir 257 657 eiro. NA tas ir 330 583 eiro, bet AP – 374 068 eiro. Pārējām partijām ir vēl lielāks atlikums līdz limitam, ko drīkst tērēt aģitācijai.

Zaļo un Zemnieku savienība līdz septembra vidum slēgusi līgumus par 305 709 eiro.

"Saskaņa" joprojām ir zem 300 000 eiro sliekšņa. Līdz septembra beigām tā iztērējusi 280 926 eiro. "Latvija pirmajā vietā" iztērējusi 278 411 eiro, "Jaunā Vienotība" – 219 891 eiro, "Katram un katrai" – 190 545 eiro, bet "Konservatīvie" – 187 142 eiro.

Zem 50 000 eiro tēriņi ir vairākām partijām. "Suverēnā vara" iztērējusi 44 929 eiro, "Tautas varas spēks" – 31 888 eiro, Latvijas Krievu savienība – 31 797 eiro, "Stabilitātei!" – 22 601 eiro, "Tautas kalpi Latvijai" – 15 947 eiro, "Progresīvie" – 5939 eiro un "Republika" – 1560 eiro.

Kopumā partijas līdz 19. septembrim ir noslēgušas līgumus par aģitācijas izdevumiem 2 779 140 eiro apmērā.

KNAB atgādināja, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi. 

Katrs no 19 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 708 053,30 eiro.

Vienlaikus KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

 

KONTEKSTS:

Kārtējās Saeimas vēlēšanas notiks 1. oktobrī, sestdienā, no plkst. 7.00 līdz 20.00. 

Kopumā 14. Saeimas vēlēšanām reģistrēti 19 kandidātu saraksti, kuros uz 100 deputātu vietām parlamentā kopumā sākotnēji tika pieteikti 1832 deputātu kandidāti. Līdz ar CVK lēmumiem uz iekļūšanu Saeimā pretendē par trim kandidātiem mazāk – 1829.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt