Premjers aicina pārvērtēt maksājumu slogu auto īpašniekiem

Ministru prezidents Māris Kučinskis (Zaļo un zemnieku savienība) aicinājis satiksmes ministru Uldi Auguli (Zaļo un zemnieku savienība) izvērtēt ieceri diferencēt auto ekspluatācijas nodokļa likmi pēc CO2 izmešu daudzuma un mazo kravas auto aplikšanu ar nodokli, informēja Ministru kabinets.

Ministru kabineta sēdē 27.septembrī, kad Satiksmes ministrija prezentēja ziņojumu par “Par autoceļu lietošanas nodevas ieņēmumu palielināšanu",  Kučinksis ar gaidāmajām izmaiņām nodokļu likmēs bija iepazīstināts un valdības sēdes protokols neliecina, ka premjeram būtu iebildumi. Pēc vairāk nekā divām nedēļām premjers savas domas ir mainījis un aicina Satiksmes ministru izvērtēt piedāvātos grozījumus Autoceļu lietošanas nodevas likumā un Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.

Tagad Kučinskis uzdevis satiksmes ministram atkārtoti izvērtēt CO2 mehānisma detaļas un piedāvāt risinājumu, kas neuzliktu nesamērīgu maksājumu slogu saimniecībām ar zemiem ienākumiem, kas izmanto transportlīdzekļus, kas ir vecāki par septiņiem gadiem.

Tāpat Kučinskis lūdzis sniegt izvērtējumu un skaidrojumu attiecībā uz gaidāmajām izmaiņām nodokļu likmēs dažādu M1 un N1 kategoriju transportlīdzekļiem (M1 – auto, kurā papildus vadītāja sēdvietai ir ne vairāk kā astoņas sēdvietas, N1- kravas auto, kuru maksimālā masa nepārsniedz 3,5 tonnas),  kas paredzēs mazos kravas automobiļus līdzīgi kā lielos autokravu pārvadātājus aplikt ar ceļu lietošanas nodevu.

Jau ziņots, ka Satiksmes ministrijas iesniegtie grozījumi paredz no 2019.gada transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes diferencēt pēc spēkrata CO2 izmešu apmēra. Izmaiņas tiks piemērotas tiem auto, kas jaunāki par 2009.gadu, kas pirmo reizi reģistrēs savu spēkratu un auto ražotājs būs noteicis CO2 izmešus. Savukārt vecākiem transportlīdzekļiem, par kuriem Ceļu satiksmes drošības direkcijai nav informācijas par CO2 izmešu daudzumu, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likme tiks veidota, summējot transportlīdzekļa motora jaudu, motora tilpumu un transportlīdzekļa masu tāpat kā līdz šim.

Par gaidāmo reformu skeptiski ir arī vides eksperti, kas norādīja, ka pašlaik šādai reformai nav jēgas, jo tā neskar vecās mašīnas, kas ir galvenie gaisa piesārņotāji.

Tāpat lauksaimnieki satraukušies par mazo kravas automobiļu aplikšanu ar autoceļu lietošanas nodevu jeb tā dēvēto vinjeti, kas radīs lielu apgrūtinājumu saimniecībām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt