Preiļos plāno būvēt jaunu apvedceļu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Stiprinot uzņēmējdarbību, kā arī pilsētas centra gājēju un satiksmes dalībnieku drošību, Preiļos paredzēts izbūvēt jaunu apvedceļu, kas atvieglos tranzīta kustību no “Preiļu siera” mikrorajona jeb Daugavpils ielas līdz izbraukšanai Rīgas virzienā. Šobrīd smagais autotransports galvenokārt šķērso Preiļu centru.

“Šeit būs apļveida krustojums, un ielas, kurās tiks sakārtots segums, ir Brīvības iela 850 metru garumā un arī Rīgas iela Rīgas virzienā 740 metri, garām lielveikalam  uz Līču pusi,” stāsta Preiļu novada domes Attīstības daļas vadītājs Zigmārs Erts.

Viņš norāda uz jau pārredzamā nākotnē vērienīga Preiļu infrastruktūras sakārtošanas projekta papildieguvumiem: vairāku ielu segumu, apgaismojumu sakārtošanu, gājēju un riteņbraucēju speciālu celiņu izbūvi, kā arī apļveida krustojuma ierīkošanu vienā no pilsētas noslogotākajiem un bīstamākajiem krustojumiem. “Šī ir arī centrālā iela no Rīgas puses, pa kuru pilsētā brauc viss transports, un šeit ir arī savā veidā zona, kurā vēsturiski koncentrēja arī uzņēmumi. Un faktiski šīs infrastruktūras sakārtošana ir arī atbalsts uzņēmējdarbībai,” skaidro Erts.

Tomēr vērienīgākie darbi Preiļos ceļu infrastruktūras sakārtošanā un satiksmes drošības uzlabošanā saistīsies ar te ieplānoto jauno apvedceļa būvniecību turpat vai trīs kilometru garumā. Tas būtiski atslogos pilsētas centru sevišķi Daugavpils un Rēzeknes ielu no tranzīta un smagā transporta kustības.

“Tas ir principā ir pilnīgi jauna iela. Ja mēs skatāmies Preiļu pilsētas karti, varbūt, salīdzinot ar citām pilsētām, Preiļu pilsēta ir kompakta. Ir galvenās četras ielas, un šajā virzienā mēs redzam ir pilsētai apvedceļš. Bet lai tiktu, piemēram, no siera rūpnīcas masīva no Daugavpils puses Rīgas virzienā, ir jābrauc garām pilsētas centram,” rādot kartē, stāsta Erts.

Ideja par šāda otra nosacīti dienvidu apvedceļa jeb jaunā iela kas šobrīd jau nosaukta par Rietumu ielu izbūves nepieciešamību pašvaldības gaiteņos virmojusi jau vairākus gadus, bet nebijis attiecīgu finanšu instrumentu. “Līdz šim nav bijis pieejams attiecīgi liels finansējums, bet pateicoties programmai 5.6.2. – Teritoriju revitalizācija reģenerējot degradētās teritorijas atbilstoši pašvaldību integrētajām attīstības programmām – Preiļu novada domei būs iespēja īstenot šo ideju,” skaidro Zigmārs Erts.

Kā stāsta Preiļu novada domes priekšsēdētāja Maruta Plivda, projekta realizācijai tiks izmantoti arī līdzekļi no tā saucamās Latgales programmas: “Ceļi tas ir viens no galvenajiem noteikumiem, lai cilvēki arī laukos dzīvotu.”

Jauna apvedceļa izbūves nepieciešamību uzsver arī akciju sabiedrības “Preiļu siers” valdes priekšsēdētājs un Preiļu novada domes deputāts Jāzeps Šņepsts: “Visa lielākā transporta plūsma ir Rīgas virzienā, un viss, kas ir eksports, pārsvarā iet  ar autotransportu uz Rīgas ostu. Un otrs - tā visa teritoriju, pa kuru tas ir plānots, tā praktiski ir neapgūta un, uzbūvējot ceļu, kas ir pats primārais, tālāk, iespējams, ka gan viena, gan otrā pusē šī ceļ attīstīsies arī  citi objekti, kas atkal dos zināmu pienesumu Preiļu ekonomikā.”

Iepriekš piedāvātie jaunās Rietumu ielas varianti Preiļu iedzīvotājiem nešķita pieņemami, jo paredzēja smagā transporta kustību novirzīt pa blīvi apdzīvoto Andreja Upīša ielu. Tādēļ šobrīd izstrādāta jauna būvniecības iecere, apejot dzīvojamo māju mikrorajonu.

Šobrīd darbs rit pie tehnisko projektu izstrādes, kam sekos nu jau atkārtota sabiedriskā apspriešana. Aptuvenās izmaksas šim projektam, kas varētu tikt realizēts divos gados, tiek lēstas piecu miljonu eiro apmērā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti