Dienas ziņas

Saskaņotais paziņojums – arī telefonos

Dienas ziņas

Aizkraukliešu dāvana Latvijai

Preiļos būvē jaunu apvedceļu

Preiļos būvē jaunu apvedceļu – Rietumu ielu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Preiļos šobrīd aktīvi rit apvedceļa būvniecība, kas novada lielākajiem pārtikas un ražošanas uzņēmumiem ļaus smago transportu Daugavpils un Rīgas virzienā pārvietot ārpus pilsētas centra.     

Rietumu iela – šāds nosaukums tiks dots apvedceļam, kas Preiļos savienos Daugavpils un Rīgas ielas. Tā ir pilnīgi jauna iela, kuru būvē pilsētas nomalē pāri purvam vairāk nekā divu kilometru garumā. Šobrīd ir veikti atkūdrošanas darbi un notiek gatavošanās šķembu pamata izbūvei.

Apvedceļš savienos divus visintensīvākos posmus, kur satiksme virzās uz Daugavpils un Rīgas pusi.

Preiļu novada Attīstības daļas projektu vadītāja Sanita Meļķo stāstīja, ka jaunā iela “samazinās tieši smagā transporta plūsmu cauri pilsētas centram, arī uzņēmumi, kas atrodas Daugavpils ielas galā, varēs ātrāk tikt uz Rīgu un arī otrādi, nebraucot cauri luksoforiem, kas atrodas pilsētā”.

“Daugavpils ielas galā ir mūsu lielākie uzņēmumi AS “Preiļu siers”, “VS Teks”, daudzi servisa uzņēmumi, kuri tiešām bija ļoti ieinteresēti un jau sen bija izrādījuši iniciatīvu par šīs ielas nepieciešamību,” norādīja Meļķo.

Pirmās idejas par jaunu apvedceļu radās jau pirms desmit gadiem. Galvenais projekta mērķis ir attīstīt jau esošo un jaunu uzņēmējdarbību.

Līdztekus ielas būvniecībai blakus esošajā līdz šim nesakoptā teritorijā tiks veidota industriālā zona desmit hektāru platībā un radītas vismaz 57 darbavietas.

“Viena būs noliktavu teritorija, otra būs ražošanai pielāgotas ēkas izbūve ar funkcionāliem laukumiem, jo tiks radītas jaunas darbavietas,” uzvēra Sanita Meļķo.

Uzrunāto Preiļu iedzīvotāju viedokļi ir dažādi: lielākā daļa uzskata, ka veidot jaunu apvedceļu bija nepieciešams tieši satiksmes plūsmas mazināšanai, jo, piemēram, iepriekš uz Daugavpils ielas ir bijuši negadījumi, savukārt citiem bažas rada jaunās ielas būvei izvēlētā vieta.

“Tā ies pāri purvam. Ir ceļš tur Līčos, pagrieziens pa kreisi un iziet uz veco Vaivodu – Līvānu ceļu. Mans viedoklis ir, ka tur ir vieglāk un lētāk taisīt. Es esmu celtnieks, bet te, lai izietu visu purvu, cik naudas ir jāiegulda,” sprieda Preiļu iedzīvotājs Anatolijs.

Preiļu iedzīvotāja Līga savukārt sacīja, ka, viņasprāt, “tas ir ļoti parocīgi, jo vienmēr ir bijušas problēmas ar to pagriezienu, ļoti grūti vērot tieši to krustojumu, vai tur brauc mašīnas vai ne. Es domāju tas ir ļoti noderīgi.”

“Es uz to pusi dzīvoju, braukāju ar kravas mašīnām, tagad domāju, ka tas būs labi. Droši vien, ka labi būs. Mazāka būs noslodze centram,” sacīja Preiļu novada iedzīvotājs Modris.

Purvains apvidus rada grūtības arī ceļa būvniekiem, taču tas viss ir jau iepriekš paredzēts un termiņā – izbūvēt ceļu līdz nākamā gada beigām – vajadzētu iekļauties.

SIA “Ceļi un tilti” būvdarbu vadītājs Guntars Strods atzina, ka “apstākļi ir sarežģīti, lielākā problēma, protams, ir piekļuve objektam, kura ir tikai no viena un no otra gala – pa vidu piebraukšanai nav iespēju nekādu”.

“Pašiem ir jābūvē apvedceļi, piebrauktuves. Tagad rudens periodā darīsimies pa slēgto posmu, pa jauno teritoriju. Uz nākamo gadu tiek plānots izbūvēt jau pieslēgumu Daugavpils ielai,” stāstīja Strods.

Apvedceļa kopējais garums būs 2,7 kilometri, no tiem lielāko daļu veidos jauna iela, bet 300 metru garumā tiks pārbūvēts arī viens valsts ceļa posms. Šobrīd ir gatavs arī industriālās teritorijas tehniskais projekts, kam pavasarī būs izsludināta iepirkuma procedūra un pēc tam publiskas izsoles rezultātā zonu nodos uzņēmēju rokās.

Aģentūra LETA vēstīja, ka būvdarbus projektā Rietumu ielas būvniecību no Rīgas ielas līdz Daugavpils ielai Preiļos veiks AS "A.C.B." par 2 961 281 eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), bet SIA "Līgaiši" par 39 800 eiro bez PVN nodrošinās būvuzraudzību.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti