Popularā lomu datorspēle «Rezrog» plūc laurus Latvijas spēļu gada balvā

Latvijas spēļu gada balvai 2017 tika pieteiktas 50 spēles, no kurām par labāko atzīta spēle “Rezrog”. Spēli veidojusi jaunu cilvēku komanda no Rēzeknes. Šī ir radošās komandas pirmā komerciālā spēle, kas pārtulkota jau deviņās valodās un tiek pārdota starptautiskajā tirgū.

Popularā lomu datorspēle «Rezrog» plūc laurus Latvijas spēļu gada balvā
00:00 / 02:14
Lejuplādēt
Imants Zarembo ir viens no datorspēles "Rezrog" veidotājiem. Rezrog ir zemes nosaukums, kurā notiek spēles darbība. Spēlētāja rīcībā ir septiņas figūras, ar kurām var cīnīties pretī ļaunajam burvim.

“Spēle domāta jau pieaugušai spēļu auditorijai. Mēs definējam divpadsmit un četrpadsmit gadus veci, kam patīk lēnākas stratēģiskas lomu spēles, kur var piesēst un pavadīt pāris stundas laika, nevis piecas minūtes autobusa pieturā," par spēli stāsta Imants Zarembo.

"Rezrog" spēli veidoja jauniešu komanda, kuri apvienojušies zem Imanta Zarembo spēļu studijas uzņēmuma “Soaphog”. Uzņēmums dibināts 2016.gadā, taču ar datorspēļu veidošanu jaunieši darbojas jau ilgāk. "Rezrog" spēles veidošana nebija viegla, esot uzkāpuši uz visiem iespējamajiem grābekļiem.

“Tā visiem bija pilnīgi jauna pieredze, jo nekas spēļu industrijā nebija strādājis. Gan programmētāji, gan dizaineri, visi to taisīja no nulles”, stāsta Ainārs Olūtnieks, kurš bija atbildīgs par spēles grafisko dizainu.

“Tur bija ļoti milzīgs darbs, jo vairākas reizes tas viss tika pārtaisīts. Mēs meklējām ļoti ilgi koncepciju, kā mēs to dizainu gribētu redzēt. Logotips, ‘interface’, 3D modeļu krāsošana, animācija," norāda Ainārs. 

To, ka spēle "Rezrog" ieguvusi Latvijā Gada labākās spēles balvu, Imants vērtē piesardzīgi. Prieks par sasniegto protams ir, tomēr jārēķinās, ka Latvijā nav lielas konkurences starp profesionāliem datorspēļu veidotājiem. Jauniešu radošajai komandai "Rezrog" ir pirmā nopietnā komerciālā spēle. Šobrīd jau pārdots vairāk nekā 6000 spēles kopiju.

“Tīri tehniski tā ir pieejama iegādei visā pasaulē, kur var iegādāties citas spēles, un to var spēlēt 9 lielāko valodu runājošie," stāsta Imants Zarembo. 

Jaunieši līdz šim veidojuši izglītojošās spēles pēc pasūtījumiem skolām, muzejiem, iestādēm, kurās veido interaktīvos stendus ar dažādām animācijām vai nelielām spēlēm. Šobrīd komanda strādā pie jaunas datorspēles izveides. Šai jomai esot perspektīva.

“Es teiktu, ka ļoti perspektīvi, neskatoties uz faktu, ka pēdējos divos trijos gados izdoto spēļu skaits ir lavīnveidīgi pieaudzis, jo gan tehnoloģijas, gan gribētāju kļuvis vairāk, bet tirgus pieaug katru gadu. Pirms pāris gadiem tie bija 80 miljardi, bet pagājušajā gadā 100 miljardi. Skaitlis tikai aug. Ir vērts atrast savu nišu un mēģināt strādāt," pārliecināts Imants Zarembo.

Jauniešu darbības nodrošināšanai nepieciešams dators un interneta pieslēgums. Veiksmīgs salikums, lai, nebraucot prom no mājām, spētu atrast sev nodarbošanos un paliktu Rēzeknē.

Kā novēroja portāls lsm.lv, populārākajam ar spēli saistītajam video platformā "YouTube" ir jau vairāk nekā 26 tūkstoši skatījumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt