Viņš atzīmēja, ka premjeres lēmumam prasīt Matīsa demisiju nav acīmredzama un saprotama izskaidojuma. Ministru prezidente “taustās savos izteikumos” – no vienas puses viņa ir pateicīga Matīsam par darbu satiksmes ministra amatā, bet no otras puses – tas netraucē viņai prasīt Matīsu atkāpties no ministra amata. “Viņas darba stilam tā ir neierasti zibenīga rīcība,” sprieda Ikstens.
Viņš pieļāva, ka Matīsa demisijas pieprasījums nav saistīts tikai ar negācijām nacionālās aviokompānijas “airBaltic” investora meklējumos, jo investors jau nav mainījies. Jau iepriekš bija zināms, ka šis investors ir ar neviennozīmīgi vērtētu reputāciju. Arī nosacījumi investor izvēlē nav mainījušies .
Acīmredzot, “kaut kas nav noregulēts” un ir noticis kas “’ļoti liels”, ja Straujuma šādi ir rīkojuses, vērtēja politologs, norādot, ka Satiksmes ministrija ir ļoti ietekmīga un ar plašu interešu loku. Nediplomātiskam cilvēkam šo ministriju “ir grūti saturēt kopā”.
Ikstens pieļāva arī, ka ir izveidojies konflikts vienas partijas – “Vienotības” – ietvaros. Taču Matīss nav pirmā ranga politiķis “Vienotības” rindās. Tāpēc citi partijas locekļi, visticamāk, īpaši neaizstāvēs Matīsu, ņemot vērā arī apstākļus, ka pats “airBaltic” darījums saistībā ar jauno investoru rada daudz jautājumu.
Jau vēstīts, ka Straujuma nolēmusi pieprasīt satiksmes ministra Matīsa demisiju, par ko mutiski ministru jau šorīt ir informējusi.
Iemesls demisijas pieprasīšanai ir “ministra novilcinātās darbības, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamajām rīcībām valsts nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstībai, kā arī uzraudzības trūkums par aviokompānijas stratēģisko virzību, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas potenciālās iespējas”.