Policija uzsākusi 24 kriminālprocesus par auto vadīšanu 1,5 promiļu reibumā

Jau nedēļu dzērājšoferiem, braucot virs pusotras promiles reibumā, piemēro kriminālatbildību un konfiscē vadīto auto. Tomēr tas neattur vadītājus sēsties pie stūres dzērumā. Līdz vakardienai policija uzsākusi jau 24 kriminālprocesus. Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis norādīja, ka nozīmīga loma situācijas uzlabošanā ir ne tikai likumiem, bet arī likumsargiem.

Policija uzsākusi 24 kriminālprocesus par auto vadīšanu 1,5 promiļu reibumā
00:00 / 03:11
Lejuplādēt

Kopš 25. novembra šoferiem, braucot reibumā virs pusotras promiles, piemērojama kriminālatbildība. Likumā paredzētais sods - brīvības atņemšana uz laiku līdz vienam gadam vai īslaicīga brīvības atņemšana, vai probācijas uzraudzība, sabiedriskais darbs, vai naudas sods, atņemot tiesības uz pieciem gadiem. Kā arī tiek konfiscēts piederošais auto vai piedzīta nauda vadītās mašīnas vērtībā.

Kaut arī par likuma grozījumiem un sekojošajiem sodiem jau vairākkārt runāts, jau pirmajā naktī, kopš stājās spēkā izmaiņas likumā, par braukšanu lielā reibumā apturēja divus vadītājus Latgalē.

Līdz vakardienai policija kopumā uzsākusi 24 kriminālprocesus.

Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis norādīja, ka pieķerto autovadītāju skaits ir samērā liels. Taču viņu visvairāk satrauc, vai bargais sods sasniegs visus dzērājšoferus.

"Mani personīgi ļoti, ļoti satrauc tā sabiedrības daļa, kurai ir vienalga. Viņi tiesības ir pazaudējuši jau pirms kaut kāda laika, tāpēc viņiem jau īsti nav, ko zaudēt. Tā vadītāju daļa ir pati riskantākā, un galvenais, kas pārējiem ir bīstams, – viņi ir gatavi riskēt. It sevišķi, ja viņiem tiešām nav, ko zaudēt, – tiesības jau ir nodzertas, nu labi, būs kriminālatbildība – vēl viens sods, klāt; viņi ļoti bieži nemaz neapzinās, ko tas nozīmē," vērtēja Irbītis.

Šādām situācijām ir konkrēti piemēri. "Rīgas Apriņķa Avīzes" redaktore Eva Lūse stāstīja par gadījumu, kad laikus pieņemti grozījumi likumos, iespējams, būtu izglābuši vismaz vienu dzīvību. Avīzē lasāms stāsts par bezatbildīgu dzērājšoferi, kas par spīti atņemtām tiesībām un neskaitāmiem sodiem jau 20 gadus turpinājis pārkāpumus, līdz Jūrmalā nogalinājis gājēju.

"Autovadītājs Vitālijs iepriekš 18 reizes ticis sodīts, tieši par auto vadīšanu reibumā. Izrādās, ka šim cilvēkam vispār nav autovadītāja tiesību. Tas nozīmē, ka iepriekšējie soda mēri – ka cilvēkam tiek atņemtas autovadītāja tiesības, šajā gadījumā vispār nedarbojas, jo viņam vienkārši tādu nav.

Viņa kriminālā pagātne ir baisa. Iepriekšējā gadā viņš ir divus mēnešus sēdējis Jēkabpils cietumā par braukšanu dzērumā, bet tas nav līdzējis," klāstīja Lūse.

Satiksmes drošības eksperts norādīja, ka nozīmīga loma situācijas uzlabošana ir ne tikai likumiem, bet arī likumsargiem.

"Ja mēs skatāmies uz statistikas rādītājiem, tad ļoti liels skaits dzērājšoferu tiek pieķerti pēc negadījuma. Tas nozīmē to, ka policijas resurss ir nepietiekams viņus noķert laikus. Ja mēs dzērājšoferi noķeram pēc negadījuma, tas jau ir ļoti, ļoti par vēlu. Policijai ir krietni par maz ekipāžu, lai mēs šo soda mēru varētu ieviest pilnā apjomā, lai tas tiešām nostrādātu," sacīja Irbītis.

Ik gadu aptuveni 3500 autovadītājus pieķer reibumā. Lielākajai daļai – vairāk nekā 2000 – alkohola koncentrācija asinīs ir virs pusotras promiles.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti