Distances ievērošana un citi drošības pasākumi ir daži no iemesliem, kādēļ arī pēc ārkārtējās situācijas valstī PMLP klientus apkalpo tikai pēc iepriekšēja pieraksta. Tomēr tas nav mazinājis cilvēku drūzmēšanos. Tikai šobrīd drūzmēšanās, piemēram, pie pārvaldes durvīm Rīgā notiek ārpusē, gaidot noteikto pieraksta laiku. Iestāties rindā uz savu pieraksta laiku var portālā "latvija.lv" vai sazinoties pa e-pastu, tālruni, bet – tas nebūs ātri.
"Nedēļu es zvanīju, sazvanīju, man teica, ka tuvākais laiks ir augusta vidū. Kopumā kaut kur trīs nedēļas tas process," stāstīja Mila. Viņa ar nodaļu sazinājusies e-pastā.
"Ļoti slikti, ka nevarēja piezvanīt, tas ļoti ilgi. Tāpēc, ka telefons visu laiku bija aizņemts. Un ļoti ilgi es zvanīju. Agrāk mēs varējām atbraukt šeit un pierakstīties, tad bija ļoti labi noformēt visus dokumentus," sacīja Ņina, kura ar grūtībām izdevies sazvanīt iestādi.
Tas, cik ātri varēs tikt pie jauna dokumenta, atkarīgs no tā, kurā nodaļā dokumenti tiks gatavoti.
Tā kā Rīgā rindas vienmēr ir garas, pārvalde aicina izmantot iespēju pierakstīties kādā no 26 iestādes reģionālajām nodaļām citās pilsētās.
Piemēram, Balvos, Ludzā, Valkā, Kuldīgā, Gulbenē un citur jāgaida rindā vien pāris dienu, taču galvaspilsētā – vismaz 3 nedēļas vai pat mēnesi.
"Es uzskatu, ka tas nav normāli, it sevišķi, ja kādam jādodas uz ārzemēm, mazliet par ilgu. Ja man meita atbrauktu no Norvēģijas, jāmaina pase, tas nav iespējams!" sacīja Gunta. Viņa pierakstu gaidījusi trīs nedēļas.
Latvijas Televīzija portālā "latvija.lv" pamanīja, ka arī Pierīgas nodaļās – Ogrē un Jūrmalā – gaidīšanas laiks aizņem vismaz trīs nedēļas, bet Jelgavā – pat vairāk nekā mēnesi.
"Ir vairāki aspekti, kāpēc šādas rindas veidojas. Viens no tiem ir, ka diemžēl klienti pierakstās, bet savu pierakstu neatceļ un arī neierodas," skaidroja Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārstāve Madara Puķe.
Jūlijā kopumā šādi bez paziņošanas savu pierakstu esot palaiduši garām vairāk nekā pieci tūkstoši klientu. Nedēļā tie ir vidēji 1500 cilvēki, kuru vieta rindā būtu noderējusi kādam citam.
"Ja gadījumi ir ļoti akūti, mēs nākam pretī, iesakām rakstīt e-pastu uz konkrēto nodaļu, mēs mēģināsim risināt katru situāciju," norādīja Puķe.
Lai spētu apkalpot vairāk cilvēku un rindas uz pierakstu saīsinātu, iestāde plāno vismaz vienu dienu nedēļā pagarināt pieņemšanas darbalaiku. Ar gaidīšanu jārēķinās arī pārskatāmā nākotnē – PMLP šo apkalpošanas kārtību mainīt neplāno.