Panorāma

Vienojas samazināt PVN augļiem un dārzeņiem

Panorāma

Skrundas militārajā pilsētiņā demontē ēkas

Rīgas dome mobilajā lietotnē ieguldīs 8,7 miljonus

Plāns par teju 9 miljonu vērtu stāvvietu lietotni Rīgas domē rada nesaskaņas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Nesaskaņas Rīgas domē radījis plāns ieviest gandrīz deviņus miljonus eiro vērtu autostāvvietu sistēmu un mobilo lietotni, kas autovadītājiem palīdzēs atrast tuvāko tukšo vietu, kur novietot auto. Trešdien, 6.septembrī, savu piekrišanu iecerei deva Rīgas domes Satiksmes un transporta komiteja, tomēr opozīcija brīdina, ka lēmums pieņemts pārsteidzīgi un nepārdomāti.

 “Rīgas satiksme” par 8,7 miljoniem eiro cer izveidot viedo autostāvvietu sistēmu Rīgā. Projektā paredzēts uz laternām novietot sensorus, kas mērīs, cik aizpildītas ir stāvvietas. No uzkrātajiem datiem vadītāji ar aplikācijas palīdzību varēs redzēt, kur atrodama tuvākā brīvā vieta un prognozi, cik liela iespēja, ka tā joprojām būs pieejama līdz brīdim, kad to sasniegs auto.

Pašvaldības uzņēmums sola, ka finansiālais ieguldījums atspoguļosies atvieglotā satiksmes plūsmā un ogļskābās gāzes izmešu samazinājumā.

“Ir pētījumi, kas liecina par to, ka sastrēgumi diezgan bieži veidojas no tā, ka cilvēki meklē, kur novietot automašīnu. Proti, viņi tur riņķo, riņķo un mēģina atrast, kur var novietot, un tas rada vēl papildu slodzi tam visam braucienam. Kamēr tas notiek, protams, veidojas vēl papildu piesārņojums gaisā,” skaidroja “Rīgas satiksmes” pārstāvis Viktors Zaķis.

Vairāk nekā 5 miljonus eiro plānots iegūt no Eiropas Savienības līdzekļiem, 2,5 miljonus ieguldīs valsts, bet gandrīz miljonu maksās projekta partneri, tajā skaitā “Rīgas satiksme” un “Rīgas gaisma”.

“Rīgas satiksmes” pārstāvis nenoliedza, ka mērķu sasniegšanai efektīvāk, iespējams, būtu naudu ieguldīt, piemēram, tā sauktajā “Park & Ride” sistēmā. Tomēr finansējums esot pieejams tieši konkrētā mērķa īstenošanai.

“Ja ir kaut kāds Eiropas Savienības projekts, kas iedod jums naudu “Park & Ride” - taisām “Park & Ride”. Jūs nevarat tagad pateikt, ja jums nāk nauda, ka mēs pa to naudu netaisīsim viedo pilsētu, bet taisīsim “Park & Ride”,” norādīja Zaķis.

Vienlaikus “Rīgas satiksmes” pārstāvis norādīja, ka tomēr vēl nav skaidrs, vai nauda nāk un vai šim mērķim Eiropas Savienība finansējumu tiešām piešķirs.

Trešdien Rīgas domes Satiksmes un transporta komiteja vien apstiprinājusi, ka projektu virzīs izvērtēšanai. Tomēr šis apstiprināšanas process radījis opozīcijas deputātu iebildumus.

Sēdē par projektu stāstīt ieradies aģentūras “Rīgas gaisma” pārstāvis, kas projektā iesaistīts, bet to nekoordinē, un līdz ar to nav spējis atbildēt uz opozīcijas deputātu jautājumiem, piemēram, par uzturēšanas izmaksām. Opozīcijas pārstāvis Vilnis Ķirsis (“Vienotība”) norādīja, ka projekts sēdē apstiprināts steidzīgi un nepārdomāti.

“Kā sēdē minēja cilvēks no “Rīgas gaismas”, šī lietotne būs par brīvu. Tad kāds šīs izmaksas segs. Ja tā ir “Rīgas satiksme”, tad ir divi veidi - vai nu tā būs dotācija, kas tiks palielināta kārtējo reizi, vai pasažieriem augs biļešu cenas,” norādīja Ķirsis.

“Šie visi jautājumi nelikās pozīcijas deputātiem un sēdes vadītājam svarīgi. Viņi kā, es atvainojos, aunu bars ir gatavi par kaut ko nobalsot,” sacīja Ķirsis.

“Rīgas satiksmes” pārstāvis Viktors Zaķis Latvijas Televīzijai atbildēja, ka piecus gadus uzturēšanas izmaksas segs no Eiropas Savienības finansējuma. Kas notiks pēc tam, viņš vēl nezināja teikt.

“Kas notiks pēc tiem pieciem gadiem, tas lielā mērā būs atkarīgs no tā, vai šī sistēma vispār darbosies un cik viņa būs dzīvotspējīga, cik viņa vispār būs efektīga,” sacīja “Rīgas satiksmes” pārstāvis Viktors Zaķis.

Lai pirms projekta apstiprināšanas dzirdētu šo un citas atbildes, opozīcija rosināja sasaukt ārkārtas sēdi. Desmitos vakarā to arī sasauca. Tomēr vienīgais koalīcijas pārstāvis, kas ieradās, bija komitejas vadītājs, partijas “Saskaņa” deputāts Vadims Baraņņiks. Tā kā nebija kvorums, sēdi nācās atlikt. Viņš gan domā, ka šādus jautājumus risināt nebūs par vēlu arī tad, kad lēmums par projekta īstenošanu jau būs pieņemts.  

“Mums ir visas iespējas šobrīd sniegt to projektu Eiropas līdzfinansējumam un, ja mēs to dabūsim, tikai tad mēs varam runāt gan par tehniskām detaļām, gan kādā veidā un kur tās izvietot sākumā un pēc tam pa posmiem. Šobrīd par to runāt ir reāli pāragri. Līdz ar to komiteja vakar izpildīja to pienākumu, kas komitejai bija jāizpilda,” pauda Vadims Baraņņiks.

 “Vienotības” deputāts Vilnis Ķirsis to komentēja kā plānošanas analfabētismu un norādīja, ka sākumā jāsaprot, kas nepieciešams, un tad tas jāiegādājas, nevis jāiegādājas un tad jādomā, ko ar to darīt.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti