Eiropas velostratēģija ir labas ziņas visiem velosipēdistiem un tiem, kas par tādiem vēlas kļūt, tomēr šī iniciatīva prasīs laiku pat līdz 10 gadiem, lai pilnībā sakārtotu normas un infrastruktūru, izteicās Jonovs.
Viņš norādīja, ka nekas konkrēts, kas būtu saistošs Latvijai, pieņemts vēl nav, bet tas ir atspēriena punkts, lai tālāk ietu runāt ar partneriem un politiķiem. Tiek arī individuāli strādāts pie dokumentu sakārtošanas.
Pārmaiņas par labu velobraucējiem Latvijā gan varot novērot - īpaši mazajās pilsētās, kas ir ne tikai pašvaldību iniciatīvas, bet arī Latvijas Riteņbraucēju apvienības un aktīvistu nopelns, stāstīja Jonovs. Lielisks piemērs esot Ādaži, kur tieši šobrīd norit velo infrastruktūras sakārtošana. Daudzi objekti tiks pabeigti arī tuvāko mēnešu laikā.
Lielajās pilsētās situācija ir nedaudz bēdīgāka - darbs uz priekšu varbūt arī virzās, bet paveikto tā uzreiz redzēt nevarot, jo izvēlētie ceļu posmi parasti ir ļoti gari. Vajagot sākt ar īsākiem, norādīja Jonovs.
Jau ziņots, ka Eiropas Riteņbraucēju federācija nupat nākusi klājā ar Eiropas velostratēģijas projektu. Eiropas transporta lietu komisāre apsolījusi divu gadu laikā to pilnveidot un apstiprināt. Tā būs saistoša visām Eiropas Savienības dalībvalstīm. Tas nozīmē - Eiropas Savienība arī Latviju spiedīs sakārtot velo jomu.