Plāno samazināt sabiedriskā transporta mēnešbiļetes cenu Rīgā; līdzīgs plāns arī valstī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Līdz nākamajam gadam visos reģionālajos autobusos plānots ieviest iespēju biļetes iegādāties attālināti. Tas būs pirmais solis, lai visā valstī sāktu strādāt vienotā biļešu sistēma, kas pasažieriem ļautu ar vienu biļeti izmantot dažādus sabiedriskos transportus. Tā informēja Autotransporta direkcijā. Savukārt – lai galvaspilsētas sabiedriskajā transportā palielinātu pasažieru skaitu, dome plāno samazināt mēnešbiļešu cenas. 

Vienoto sabiedriskā transporta biļešu sistēmu paredzēts palaist šogad
00:00 / 03:13
Lejuplādēt

Jau pusotru gadu norit aktīvs darbs pie vienotas biļešu sistēmas sabiedriskajos transportos. Pasažieriem būs iespēja kombinēt dažādus transporta veidus, nepērkot biļeti katrā spēkratā atsevišķi. Paredzēts, ka ar vienoto biļeti būs iespējams aizbraukt, piemēram, no Dubultu stacijas ar vilcienu uz Rīgu, kur varēs pārsēsties pilsētas sabiedriskajā transportā un pēcāk ar reģionālo autobusu doties uz Ādažiem.

Kā informēja Autotransporta direkcijā – sistēma ir gatava. Taču, lai tā būtu pieejama pasažieriem, vēl ir nepieciešams laiks.

Vispirms līdz gada beigām visos starppilsētu autobusos nepieciešams ieviest iespēju biļetes nopirkt attālināti. Autotransporta direkcijas pārstāvis Viktors Zaķis informēja, ka pašlaik to var izdarīt vien nedaudz vairāk kā 40% gadījumu. Jauno sistēmu sāks testēt nākamajā nedēļā.

"Pirmais maršruts būs Rīga–Carnikava–Kadaga, uz kuru no 1. augusta varēs sākt iegādāties biļeti attālināti. No 6. augusta šo biļeti varēs sākt lietot. Līdz nākamajam gadam, visticamāk, mēs noklāsim visus maršrutus kopumā ar šo attālināto iespēju iegādāties tās biļetes. Tad jau mēs varēsim nonākt pie nākamā posma – varēs šīs biļetes sākt kombinēt. Varēs iepriekš pārdošanā nopirkt vienu QR kodu, ar ko es varēšu norēķināties gan autobusā, gan vilcienā un pēc tam atkal citā autobusā, tādējādi īstenojot iespēju lietot vienoto biļeti dažādos maršrutos Latvijas robežās," stāstīja Zaķis.

Kombinētā autobusu un pasažieru vilciena biļete varētu parādīties nākamajā gadā. Savukārt pēc tam valsts apņemas sistēmā iekļaut arī citus pārvadātājus, piemēram, galvaspilsētas gadījumā tā ir "Rīgas satiksme". Domes vicemērs Vilnis Ķirsis no "Jaunās Vienotības" apliecināja, ka pilsēta jau ir gatava ieviest šo sistēmu, taču jautājumu risina valsts.

Kamēr Autotransporta direkcija to dara, Rīga plāno samazināt mēnešbiļešu cenu.

Ķirsis skaidroja, ka Covid-19 pandēmijas dēļ sabiedrisko transportu lieto mazāk cilvēku, tāpēc pašvaldība gatava nākt pretim pasažieriem.

Līdzīgs plāns ir arī valdībai, kas izskata iespējas samazināt mēnešbiļešu cenu visā valstī. Satiksmes ministrijā informēja, ka lielāka skaidrība par to varētu būt tuvāko mēnešu laikā. Ķirsis gan cer, ka valdība lēmumu pieņems līdz septembrim.

"Precīzas summas [par mēnešbiļeti] tomēr atļaušos neatklāt, ņemot vērā, ka vēl gaidām valdības rīkojumu. Tas, ko mēs esam pētījuši citās pilsētās, tā morālā robeža mēnešbiļetes cenai ir apmēram 30 eiro. Rīgā šobrīd visiem transportiem mēnešbiļete ir 50 eiro. Ja valdība beigās tomēr neaizies šo ceļu, tad mēs ieviesīsim savu mehānismu. Tad tas notiks, visdrīzāk, no jaunā gada, jo tas prasīs arī kaut kādas budžeta piešprices," teica Rīgas vicemērs.

Atšķirībā no valdības, kas samazināto tarifu varētu ieviest tikai īstermiņā, Rīga iecerējusi to darīt ilgākā periodā, lai cilvēki sabiedrisko transportu sāktu lietot vairāk.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti