Plāno piešķirt finansējumu gadiem ilgi novārtā atstātajam Salacgrīvas tiltam pār Salacu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Plāno piešķirt finansējumu gadiem ilgi novārtā atstātajam tiltam pār Salacu Salacgrīvā. Tilts savieno autoceļu "Via Baltica", un satiksmes intensitāte pa to ir liela, bet jau pirms aptuveni desmit gadiem secināts, ka tas ir bēdīgā stāvoklī. Tilts, kas ir daļa no starptautiski nozīmīga autoceļa, ir pašvaldības īpašums, bet tai nav tādu līdzekļu, lai veiktu nopietnu remontu vai to uzbūvētu no jauna. Tomēr tagad saņemta pozitīva ziņa no valsts un būs valsts līdzfinansējums tilta būvprojektam. 

Plāno piešķirt finansējumu gadiem ilgi novārtā atstātajam Salacgrīvas tiltam pār Salacu
00:00 / 05:01
Lejuplādēt

Uz Salacas tilta Salacgrīvā satiksmes kustību patlaban regulē luksofors, braukt var tikai pa vienu joslu, kā arī papildus starp transporta līdzekļiem ir jāievēro 30 metru distance un spēkā ir svara ierobežojumi. Tie ir drošības apsvērumi, kas tagad ir jāievēro. Salacgrīvas administrācijas ceļu un apsaimniekojamās teritorijas speciālists Kristaps Ēdolfs norādīja, ka vairākkārt veiktas ekspertīzes un fiksētas daudzas problēmas, viena no tām ir balstu izskalojumi.

"Šeit redzama gultnes skenēšana, šeit mēs varam redzēt, kā gadu laikā ir veidojušies izskalojumi, vislielākie izskalojumi ir pie septītā balsta, mēs varam arī redzēt, cik liela, dziļa ir šī grava, – apmēram, kravas mašīnas kravas apjomā, apmēram kādi 20–30 kubikmetri būtu jāieber, kas ir ticis izskalots. Tālāk arī virsūdens daļā mēs varam redzēt, kādi ir esošie bojājumi, kuri pēc ekspertu domām, tuvāko trīs gadu laikā, ja mēs turpinām tiltu ekspluatēt, būtu obligāti jānovērš," pastāstīja Ēdolfs.

Salacas tilts būvēts pirms vairāk nekā 60 gadiem, tas gan ir remontēts un pielabots, bet kapitālā remonta nav bijis. Bijušais Salacgrīvas novada domes priekšsēdētājs, tagad Limbažu novada vadītājs Dagnis Straubergs atzina, ka nu jau eksperti vērtē, ka ar remontu vien vairs nevar līdzēt.

"2015. gadā mēs saņēmām atzinumu, ka šo tiltu ekonomiski pamatoti būtu nojaukt un uzbūvēt jaunu tiltu, tālāk turpinājās sarunas ar Satiksmes ministriju, stumdīšanās pa labi, pa kreisi, – ne tagad, pēc tam, no sākuma tranzītiela, tiltu kaut kad skatīsimies... Un, protams, ka tas tilts pa šiem gadiem nav labāks palicis, pagājušajā gadā vēlreiz tika veikta ekspertīze un tur konstatēts, ka tiešām tas tilts nav vairs remontējams, ka ekonomiski pamatoti ir būvēt jaunu," norādīja Straubergs.

Protams, slodze tiltam, kā jau tādam, kurš ir uz starptautiski nozīmīga autoceļa, ir pamatīga. Ēdolfs skaidroja: "Vidēji diennaktī tiltu šķērso 5000 transportlīdzekļu, ļoti lielu daļu sastāda kravas automašīnas, it īpaši tad, kad notiek kuģu lādēšanas un kravu piegādes ostām, tad tā intensitāte ir vēl lielāka. Mums jārēķinās, ka transports brauc cauri Salacgrīvas pilsētai, vedot dažnedažādus negabarītus, tai skaitā militāro tehniku, kas ir smagsvara, un uz Pērnavas ostu arī diezgan daudz kravu iet."

Tilta problēmas pašvaldība ir  aktualizējusi vairakkārt, arī šogad. Līdz šim gan atbilde lielākoties ir bijusi, ka tas ir pašvaldības īpašums un līdz ar to arī pašvaldības atbildība. Taču Straubergs uzsvēris – tas tomēr ir arī valsts drošības jautājums.

"Šis tilts ir viennozīmīgi ir TEN-T tīkla [Eiropas Savienības vienotas infrastruktūras] tilts, kur ir starptautiska vienošanās par to, ka no Lietuvas robežas līdz pat Igaunijas robežai ir vienīgais šādas nozīmes ceļš, kuram ir jābūt patstāvīgi uzturētam attiecīgā kvalitātē, kas nodrošina militāro, civilo apgādi, tātad ļoti daudz aspekti, un par to ir vienojusies Eiropas Komisija ar visām valstīm, ka valstis primāri Eiropas un savus resursus ieguldīs šīs infrastruktūras uzturēšanā. Un šeit ir tas atslēgas vārds, ka šī vienošanās daudzus gadus netika pildīta, nauda atradās dažādiem citiem objektiem, te nav jautājums par to, ka Salacgrīvai gribas smuku tiltu. Tā ir starptautiska vienošanās, acīmredzot beidzot arī politiķi to ir sapratuši un ledus ir sakustējies, beidzot ir uzsāktas saprotošas sarunas gan ar Satiksmes ministriju, gan ar ''Latvijas valsts ceļiem''," sacīja Straubergs.

Saprotot valsts drošības aspektu, tad tagad ir saņemta iepriecinoša vēsts par to, ka būs valsts līdzfinansējums tilta būvprojektam. 

Limbažu novada vadītājs atzīmēja: "Uzrunājām arī Aizsardzības ministriju, arī šie materiāli ir Aizsardzības ministrijai, militārajai policijai, lai viņi būtu lietas kursā, kādā stāvoklī tilts ir, attiecīgi tad Aizsardzības ministrija veido dialogu ar Satiksmes ministriju, lai atrastos līdzfinansējuma daļa, lai mēs vismaz varam uzsākt būvprojektu, tad vismaz būs skaidrība, cik tas maksās;  turpināsim pārrunas ar Satiksmes ministriju, lai līdzfinansētu arī tilta būvniecību, vēl cīņa ir priekšā."

Līdz ar to, dodoties pa autoceļu "Via Baltica", Salacgrīvā, šķērsojot Salacas upi, būs jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem līdz brīdim, kamēr te taps jaunais tilts. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti