Plakanciema iedzīvotājiem pa tiltu, lai aizietu uz autobusa pieturu, kapiem, veikalu. Un cita ceļa, kā tikt pāri upei, nav. Tilta remontdarbu projekts izstrādāts jau 2010. gadā. Pagājušā gadā bija pieejams finansējums un tilts saremontēts, atstājot iedzīvotājus bez gājēju ietves.
"Pirms remontdarbiem šim tiltam tik tiešām bija tērauda konstrukcijas, kas bija margas, un gājēju celiņš, kas bija ļoti sliktā tehniskā stāvoklī," stāstīja "Latvijas Valsts ceļu" (LVC) pārstāve Anna Kononova.
Līdz ar to 2015. gadā pieņemts lēmums nolietotās gājēju ietves demontēt, uz tā rēķina nedaudz paplašinot braucamo daļu. Tas, pēc LVC pārstāves teiktā, nodrošina ērtāku pārvietošanos gan auto braucējiem, gan gājējiem.
Kononova apgalvo, ka iedzīvotāji maz izmantojuši gājēju ietvi. Turklāt tiltu būvniecības "standarts, kas valstī eksistē, neparedz celiņus pie šādas gājēju intensitātes".
Ciemata iedzīvotāji, kuri pārvietojas nevis ar auto, bet kājām, devās sūdzēties arī uz vietējo pašvaldību.
"Mēs rakstījām uz "Latvijas Valsts ceļiem”. Vēl šodien neesam saņēmuši rakstisku atbildi. Bet uz telefona zvaniem atbildēja, ka kustības intensitāte šeit ir maza. Tam daļēji var piekrist. Šeit nav intensīva gājēju kustība," sacīja Ķekavas novada domes vadītājs Andis Damlics.
Pēc LVC teiktā, tilts šobrīd izskatās tāds, ka, pārejot tiltu, cilvēki nonāk nekurienē, jo neturpinās celiņš pa šoseju.
LVC pārstāve norādīja – gadījumā, ja pašvaldība, kuras teritorijā atrodas ceļš un tilts, pieņems lēmumu izbūvēt gājēju-velosipēdu ceļu gar V7 ceļu, tad LVC nodrošinās, lai gājēju ceļam būtu turpinājums uz tilta – uzmontētas tērauda konstrukcijas gājēju ietves.
To, pēc Ķekavas novada domes vadītāja teiktā, liedz likums, jo svešā īpašumā – šajā gadījumā valsts autoceļā – pašvaldība nevar ieguldīt ne centa. Tāpēc pašvaldība apsvērs iespēju atkārtoti vērsties LVC, lūdzot pārskatīt šo jautājumu par gājēju ietves izveidi.
Kamēr LVC un Ķekavas novada dome skaidro, kas kuram un par kādu naudu jābūvē, autobraucējiem ir jābūt uzmanīgiem – šķērsojot šo tiltu, jārēķinās arī ar gājējiem un velosipēdistiem.