Dienas ziņas

Rēzeknē kursē pirmais elektriskais autobuss

Dienas ziņas

Stradiņa slimnīca aicina potēties pret gripu

Pirmsskolas pedagogi apgūst mācīšanas metodes

Pirmsskolas pedagogi Valmieras pusē apgūst jaunās mācīšanas metodes

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

No nākamā mācību gada Latvijas pirmsskolas izglītības iestādēs piecu un sešgadīgo apmācībā jāsāk strādāt pēc jauna mācību standarta. Šoruden aizsākušās un nākamajā gadā turpināsies apmācības pirmsskolas pedagogiem. Pirmās nupat beigušās Valmieras pusē.

Valmieras pagasta bērnudārza "Burtiņš" vecākās grupas bērni nākamgad dosies uz skolu. Ik dienu viņi mācībām atvēlēto laiku pavada vairākos grupiņā iekārtotajos mācību centros - matemātikas, latviešu valodas, mākslas un citos, kur veic dažādus uzdevumus -it kā rotaļājoties, tomēr gūstot arī zināšanas.

Karlīna dabas centrā izdomājusi vārīt zupu. "Mērcēju akmeņus un kokus ūdenī, lai uztaisītu zupu. Koki ir kāposti un akmeņi ir frikadeles," viņa stāsta.

Skolotājas norāda, ka caur šo šķietami vienkāršo darbošanos bērns patiesībā gūst dažādas zināšanas.

Pirmkārt jau darbina iztēli, attīsta arī pirkstu sīko motoriku, uzzina, kurš materiāls ūdenī grimst, kurš ne. Šo centru iekārtošana grupiņā arī ir saskaņā ar jauno kompetenču pieeju mācību saturā, turklāt darbošanās tiek plānota tā, lai, piemēram, dabas materiāli būtu izmantojami arī citu zināšanu apgūšanai.

"Viņi var izmantot dabas materiālu arī matemātikas centrā, skaitīt čiekurus, skaitīt akmeņus, tāpat arī izlikt burtiņus, un tā jau būs latviešu valodas apguve. Tā kā šie te visi materiāli pārvietojas no viena centra uz otru centru, ja bērnam tas ir nepieciešams," atzīmē bērnudārza "Burtiņš" pedagoģe Māra Krastiņa.

Galvenās izmaiņas, kas ienāks līdzi ar jauno mācību standartu, ir mācīšanās pieejas maiņa - nevis mācīt saturu, bet gan bērnu.

Turklāt bērniem tiek dota lielāka izvēles brīvība. Viņi sadarbojas ar skolotāju, rādot, kas viņus interesē un kāds mācību veids viņus aizrauj. Piemēram, var iesaistīt audzēkņus Ziemassvētku svinību plānošanā, vispirms apzinot viņu idejas.

Pirmsskolas skolotājas spriež, ka līdz ar jaunajām mācību metodēm bērni būs ieguvēji. Pašām gan tas prasa ļoti rūpīgu plānošanu un uzdevumu sagatavošanu, tāpat nedaudz sevi tomēr jālauž, jo pirmsskolas mācību metodika nav mainījusies gadiem ilgi.

"Pedagogs bija tas, kas vadīja šo nodarbību, bet tagad būs tā, ka pedagogs tikai virzīs bērnu uz darbošanos un bērni paši darbosies.

Pedagogs dos idejas, kopā ar bērniem apspriedīs tēmu, ko mēs ņemsim šajā mēnesī, un bērni paši izvirzīs sev uzdevumus un mēs virzīsimies tālāk pa šo taciņu, ko bērns būs nolicis," saka J. Neikena Dikļu pamatskolas pirmsskolas izglītības iestādes pedagoģe Iveta Darkača.

Valsts izglītības satura centra rīkotās apmācības piecgadīgo un sešgadīgo audzēkņu pedagogiem notiks arī pārējos Latvijas reģionos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti