Lai apgūtu jaunus paņēmienus ritmikā un izzinātu ritmikas nozīmi bērna attīstībā, Vīnes Mūzikas un izpildītājmākslas universitātes profesores savā meistarklasē lika izkustēties arī pašiem pedagogiem. Profesores stāstīja, ka ritmika ir svarīga ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem, jo kustība ir veselības profilakse. Bet, tikai pašam ar to nodarbojoties, var tapt lielāka skaidrība, kā pasniegt citiem.
"Šī ir metode, kas ļauj ķermenim dabiski izpausties caur mūziku un kustību. Visu šo procesu kopums dod iespēju bērniem iepazīt savu ķermeni, balsi un apkārtējos," teica Vīnes Mūzikas un izpildītājmākslas universitātes profesore Verēna Cainere.
Kā atzīst meistarklases apmeklētājas, līdz šim pirmsskolas izglītības iestādēs ritmikai nav pievērsta liela uzmanība, tāpēc jauniegūtās zināšanas ir vērtīgas un noteikti pielietos mūzikas nodarbībās.
Iegūt starptautisku pieredzi arī ir svarīgi, jo šobrīd pārsvarā tiek strādāts pēc konkrētiem Latvijas standartiem un jaunas vēsmas nodarbībās vienmēr ir vajadzīgas.
"Es neiedomājos, ka ar kustībām var tik daudz parādīt, jo mums tomēr ir kaut kādi standarti jau izveidojušies, ka mums liekās, kā ar bērniem strādāt. Bet, ka var izkustināt tik lielā amplitūdā savu ķermeni – prieks," atzina Rojas pirmsskolas izglītības iestādes "Zelta zivtiņa" skolotāja Baiba Muskare.
Ritmika ir ļoti daudzveidīga, tāpēc pedagogiem, kuri to pasniedz, ir jābūt gan koncertmeistariem, improvizatoriem, gan jāspēj veidot kompozīcijas mūzikā un kustībā. Ritmikas pedagoģe Ginta Pētersone stāstīja, ka ritmika joprojām nav novērtēta.
"Lai kļūtu par ritmikas skolotāju, lai varētu stāties grupas priekšā, tiešām ir jāpārvalda ļoti daudz un dažādas prasmes. Tas profils ir tāds, manuprāt, ļoti, ļoti, ļoti labs. Esiet ritmiski un tad būsiet laimīgi," sacīja ritmikas pedagoģe Ginta Pētersone.
Pēc ritmikas meistarklases pedagogi jau pauda ieceri, ka nākotnē kopīgi varētu izveidot kustību un mūzikas uzvedumu.