Bruģēts gājēju celiņš no vēsturiskā Tukuma pilsētas centra Jauntukuma virzienā beidzas pie gaužām nožēlojama tilta, ko vietējie sauc par Tukuma gaisa tiltu.
"Te ir piena kombināts tuvu, un cilvēki iet no rīta, naktī. Viņiem ir maiņu darbs. Bērni un jaunieši te patstāvīgi pulcējās, bet te ir tādas bīstamas vietas, īpaši, kad bija slidens," stāstīja tukumniece Larisa.
Bēdīgā stāvoklī ir ne tikai pirms daudziem gadu desmitiem asfaltētā tilta virsma. Vēl bēdīgāks skats ir zem tilta, un tas ir viens no iemesliem, kāpēc līdzās tiltam pāri sliedēm iestaigāta kārtīga taka.
SM skaidroja, ka gājēju tilts faktiski ir Tukuma pilsētas gājēju ielas (Pils iela) un dzelzceļa krustojums dažādos līmeņos, kas saskaņā ar Dzelzceļa likumu nav klasificējams kā dzelzceļa infrastruktūra, jo nav pasažieriem paredzētā infrastruktūra piekļuvei pie dzelzceļa platformām.
Saskaņā ar Tukuma rajona tiesas 2009. gada 13. jūlija spriedumu gājēju tilts atzīts par bezīpašnieka mantu. SM skaidroja, ka jau vairākkārtīgi piedāvāts tiltu savā īpašumā pārņemt pašvaldībai, kuras iedzīvotāji to arī izmanto. Tomēr arī pašvaldībai tilts nav bijis īsti vajadzīgs.
Tagad, kad līdz vēlēšanām atlikuši vien nepilni trīs mēneši, deputāti par tilta nepieciešamību atcerējušies, un šā mēneša domes sēdē tikšot lemts par tā pārņemšanu.
Jautāts, kas līdz šim kavēja pašvaldību tiltu pārņemt savā paspārnē, Tukuma novada domes priekšsēdētāja vietnieks Agris Zvaigzneskalns (Latvijas Zaļā partija) sacīja: "Grūti pateikt, acīmredzot tās zvaigznes kaut kā tā ir salikušās, ka šobrīd mums šādi lēmumi ir jāpieņem."
Finansējums tilta atjaunošanai 2021. gada budžetā neesot paredzēts.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM) norādīja, ka lēmums par objekta pārņemšanu ir pašvaldības kompetencē, bet šogad var pieteikties pašvaldības transporta infrastruktūras attīstībai, ja investīciju projektā plānoto būvdarbu valsts aizdevuma izmaksas par transporta infrastruktūras vienu kilometru nepārsniedz 1 000 000 eiro.
Pašlaik tilts ir tik sliktā stāvoklī, ka, ja pašvaldība vēl šogad neuzsākšot tā glābšanu, SM kopā ar Finanšu ministriju būs spiesta risināt jautājumu par gājēju tilta izmantošanas ierobežojošiem pasākumiem un demontēšanu.
Pēc pagājušajā gadā veiktā būvspeciālista novērtējuma, bīstamības novēršanai nepieciešami ap 30 000 eiro, sakārtošanai gandrīz 60 000, bet atjaunošanai arī ar vides pieejamību apmēram 160 000 eiro.