Pirmo reizi skolēns no Latvijas izcīnījis zelta medaļu Eiropas jauniešu informātikas olimpiādē

Pirmo reizi Eiropas jauniešu informātikas olimpiādē skolēns no Latvijas izcīnījis zelta medaļu, informēja Valsts izglītības satura centrā.

Druvas vidusskolas 9. klases skolēns Ansis Gustavs Andersons Eiropas jauniešu informātikas olimpiādē ieguva 7. labāko rezultātu un savu pirmo zelta medaļu. Vēl pagājušajā gadā Ansis Gustavs šajā olimpiādē ieguva bronzas medaļu.

“Eiropas jauniešu informātikas olimpiādes uzdevumi man patika, un tie bija labi izveidoti, tomēr tie bija gana grūti un nācās pamatīgi iedziļināties, līdz izdevās tos atrisināt.

Nebiju gaidījis, ka olimpiādē man izdosies izcīnīt zelta medaļu, vairāk cerēju uz sudrabu. Olimpiādei šogad gatavojos, vienkārši pildot dažādus uzdevumus internetā,” par savu dalību sacensībās pastāstīja zelta medaļas ieguvējs Ansis Gustavs Andersons.

Latviju olimpiādē pārstāvēja arī Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas 9. klases skolēns Gustavs Ģēģeris, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas 9. klases skolēns Adriāns Piliksers un Valmieras Valsts ģimnāzijas 9. klases skolēns Raivis Atteka. Latvijas komanda abas sacensību dienas pulcējās Pirmajā programmēšanas skolā, kur jauniešus atbalstīja komandas vadītāji – skolotāji Raivis Ieviņš un Normunds Svētiņš.

“Jau pirmajā sacensību dienā Ansis iekļuva olimpiādes līderu grupā, tomēr 11. vieta medaļu vēl negarantēja un otrajā dienā bija jāiegūst vēl augstāka pozīcija.

Neskatoties uz dažādiem sarežģījumiem, Ansim tas izdevās. Olimpiāde kopumā šogad bija tehniski sarežģītāka gan skolēniem, gan komandu vadītājiem. Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem starp abām sacensību dienām nebija brīvas dienas, lai atpūstos un atjaunotu spēkus. Daži skolēni sacensību dienā no rīta pat apmeklēja mācības skolā,” pastāstīja Pirmās programmēšanas skolas dibinātājs un Latvijas komandas vadītājs Raivis Ieviņš.

Šī gada olimpiāde no 2. līdz 6. septembrim norisinājās stingri pārraudzītā tiešsaistes režīmā.

Skolēnu datora ekrānos notiekošais sacensību laikā tika ierakstīts, kā arī dalībnieku telpā tika izvietotas divas video kameras, kas ierakstīja notiekošo četru stundu garumā, kamēr skolēni pildīja olimpiādes uzdevumus. Katrā no sacensību dienām dalībniekiem bija jātiek galā ar trīs dažādiem uzdevumiem, izmantojot ''C++'' vai ''Java'' programmēšanas valodas.

Sākotnēji tika plānots, ka Eiropas jauniešu informātikas olimpiāde norisināsies Gruzijas galvaspilsētā Tbilisi, taču pandēmijas ierobežojumu dēļ tā tika pārcelta uz norisi tiešsaistē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti