Pēcpusdiena

Lielais strādājošo slimības lapu skaits apdraud investīciju piesaisti pārtikas nozarē

Pēcpusdiena

Valsts ieņēmumu dienests radījis uzņēmumu novērtēšanas tīklu

Vēlas īstenot vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojektu

Pirmais «no punkta līdz punktam» radars varētu parādīties uz Kokneses šosejas

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pilotprojektā izmēģinājuma ātruma radaru komplekts, kas mērīs ātrumu nevis vienā konkrētajā punktā, bet kādā ceļa posmā no viena punkta līdz otram, vispirms varētu parādīties uz jaunās Kokneses šosejas.

 CSDD valdes loceklis Jānis Golubevs Latvijas Radio raidījumā “Pēcpusdiena” pastāstīja, ka sistēma, kas mēra vidējo ātrumu noteiktā ceļa posmā, atpazīst auto sākumpunktā un beigu punktā, un, ja nav izdarīts pārkāpums, šos datus uzreiz izdzēš.

Golubevs stāstīja, ka radars “no punkta uz punktu” sākumā, visdrīzāk, parādīsies uz Kokneses šosejas, kur novērojams liels ātrums, un, lai to satiksmi tur nomierinātu, varētu kontrolēt aptuveni 7 kilometrus garu posmu.

Sākuma radaru arī neliks posmā, kur ir dažādi atļautie maksimālie ātrumi, bet gan posmā ar vienu ātruma režīmu.

Pašlaik CSDD vēl strādā pie prasībām, tieši kādus radarus iegādāties, tāpēc pašlaik nevar pateikt, vai šī iekārta būs stacionāra vai pārvietojama.

Šādus radarus var piedāvāt vismaz septiņi ražotāji, un to tehniskās iespējas ir ļoti plašas, bet pilotprojektā izmantos tikai ātruma kontroli.  

Golubevs sacīja, ka ļoti gribētos, lai šāds radars “no punkta uz punktu” parādītos jau šogad, bet iepirkumi Latvijā var tikt apstrīdēti, un procedūra var ievilkties. Bet, ja iepirkums risināsies sekmīgi, nav problēmu šogad realizēt šo projektu.

Viņš gan atzina, ka vēl jāpadomā par vizualizāciju ceļa zīmei, kas brīdinās par jaunu radaru.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis raidījumam atzina, ka ātrums nav galvenais autoavāriju cēlonis, bet, kad cilvēki pārsniedz ātrumu, avāriju sekas ir daudz smagākas, tāpēc radaru projekts ir atbalstāms.     

Jaunā sistēma neļaus autovadītājiem kā pašlaik pie stacionārajiem radariem samazināt ātrumu, bet pēc tam atkal pārsniegt atļauto ātrumu; ceļa posmā, kur būs šāds kameru komplekts, ja autovadītājs pārsniegs ātrumu, tiks izrēķināts viņa vidējais ātrums un piemērots sods.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti