Sadaļas Sadaļas

Dienas ziņas

Atgriešanās skolā skolēniem sarežģīta

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Pirmie komercreisi kursē daudz retāk

Pirmā komercreisa Rīga–Daugavpils brauciena biļete maksā par 2,5 eiro vairāk

No šodienas valsts vairs nedotē autobusu braucienus maršrutos Rīga–Daugavpils un Daugavpils–Rīga. Pirmais komercreiss no Rīgas uz Daugavpili devās ceļā ap pusdienlaiku, un biļetes tajā nebija izpirktas, vēstīja Latvijas Radio.

Valstij nedotējot autobusu braucienus šajā maršrutā, tā apkalpošanai pēc brīvā tirgus principiem tagad var pieteikties ikviens pārvadātājs. Šobrīd pārvadājumus veic uzņēmums "Daugavpils autobusu parks".

Biļetes gan kļuvušas par 2,5 eiro dārgākas, un reisu skaits krietni samazināts – vien trīs braucieni katrā virzienā dienā.

Pirmais komercreiss no Rīgas izbrauca īsi pirms pulksten 12, un galvaspilsētas autoostā Latvijas Radio uzzināja, ka no pieejamās 41 vietas kasēs iegādātas 22 biļetes.

Pasažieri par jauno reisu Rīga-DaugavpilsKristaps Feldmanis/Latvijas Radio

Arī autobusa šoferis skaidroja, ka ceļā no Daugavpils autobusā vietas visiem pieticis un sūdzību par jauno kārtību teju vai neesot. Tikmēr aptaujātie pasažieri gan norādīja, ka uz Daugavpili vēlētos biežākus un lētākus braucienus.

Vairāki nebija pamanījuši, ka ir kādas izmaiņas. Tāpat pasažieri atzina, ka reisu skaits ir pārāk mazs – tas neesot īsti pareizi.

"Zinu, ka valsts vairs nesubsidē šīs biļetes. Kā es saprotu, tagad cilvēkiem izdevīgāk būs braukt ar vilcieniem. Gaidu, kad mums būs normāli vilcieni, tad man tas būs aktuāli, braukšu labprāt," sacīja kāds no pirmā komercreisa pasažieriem.

Pēdējais dienas reiss no Daugavpils uz Rīgu

Pēdējais reiss uz Rīgu no Daugavpils izbrauc pulksten 12.30. Vairāk reisu no šejienes uz Rīgu darbadienā nav.

Pasažieris Boriss ReTV sacīja: "Mani kasē pabrīdināja, ka biļete maksās nedaudz, burtiski par diviem eiro dārgāk, bet mani tas apmierina, tāpēc sēžu šeit un braucu uz Rīgu."

Kopā ar Borisu uz Rīgu vakar pusdienlaikā aizbrauca apmēram 20-30 pasažieri, tātad autobuss nebija pat līdz pusei pilns.

Turklāt pārvadātājs uzsvēra, ka tieši rīta un pusdienlaika reisi būs ienesīgāki, tāpēc pēcpusdienā vai vakarā komercreisus izvēlējušies neveikt.

SIA "Daugavpils autobusu parks" komercdirektors Artjoms Vengrevičs teica: "Pēc pasažieru plūsmas vērtējot arī citus reisus, mūsu domas ir tādas, ka tie reisi nebūtu tik ienesīgi. Arī tehnikas resursi. Ja mums būtu vairāk tehnikas, varbūt mēs izskatītu šo jautājumu."

Savukārt Autotransporta direkcijā informēja, ka situācija ar reisu skaitu varētu uzlaboties oktobrī.

Autotransporta direkcijas pārstāvis Gusts Ašmanis pauda: "Mums informāciju ir atsūtījis uzņēmums "Lux Express", kurš ir starptautisko pasažieru pārvadājumu veicējs. Viņš ir izteicis gatavību no oktobra mēneša šajā maršrutā startēt, bet vēl nav iesniedzis pieteikumu. Viņš ir paudis informāciju, ka plāno trīs reisus katrā virzienā."

Vēl Autotransporta direkcijā atgādināja, ka no trešdienas, 1. septembra, starp abām lielākajām Latvijas pilsētām biežāk sācis kursēt pasažieru vilciens, kam, kā minēts, jākļūst par pasažieru pārvadājumu mugurkaulu.

Latgalē jau pirms mēneša notika pamatīgas izmaiņas autobusu kursēšanas biežumā vietējos maršrutos, pēc kā tika saņemtas sūdzības. Šoreiz situācija ir mierīgāka.

Latgales plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Iveta Dubrovska norādīja: "Ziniet, par izbrīnu pagaidām nekādi komentāri, ierosinājumi un sūdzības nav saņemtas. Es domāju, laiks rādīs. Domāju, ka nedēļas laikā sapratīsim, vai kaut kas ir jāmaina, jāgroza."

Ar grozīšanu gan nesokas raiti. Autotransporta direkcijā augusta sākumā saņemtās sūdzības un ierosinājumus skatīs septembra vidū. Tāpēc pat, ja lēmums būs kādus reisus atjaunot, tie varētu atsākt kursēt oktobrī.

Pasažiere Valda norādīja: "Man svarīgs ir autobusa laiks - lai būtu no rīta un vakarā. Lai, piemēram, astoņos no rīta būtu un vakarā. Lai visi paspētu."

Savukārt pasažiere Monta teica: "Es nevaru sagaidīt ātrvilcienus Latvijā. Pirmkārt, tas ir daudz drošāk, otrkārt, tas ir daudz, daudz ērtāk."

Vēl Daugavpils autoostā un stacijā sastaptie iedzīvotāji ReTV pauda pārliecību, ka nevis cena vai ērtības, bet ceļā pavadītais laiks ir būtiskākais. Pagaidām 1. septembrī ieviestajos komercreisos, brauciena laiks nav samazinājies.

KONTEKSTS:

No 1. septembra Latvijā kursēt uzsāks pirmais autobusa komercreiss Rīga–Daugavpils. Biļetes cena sākotnēji varētu būt ap 10–14 eiro, kas ir dārgāk, nekā bija valsts dotētajā maršrutā, tomēr konkurences un akciju rezultātā cena varētu mainīties, informēja Autotransporta direkcijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt