Pilsētvides pētniece: Skanstes tramvaja līnija nerisinās sastrēgumu problēmu Rīgā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Plānotā Skanstes tramvaja līnija nekādā veidā neatrisinās sastrēgumu problēmu Rīgā, jo plūsma no Skanstes rajona plānota salīdzinoši neliela. To piektdien, 17.februārī, aktīvistu grupas "Lielo kapu draugi” organizētā pasākumā paziņoja pilsētvides attīstības pētniece Kristīne Āboliņa.

Pēc Āboliņas teiktā, tramvaja līnijas izbūve notiks, piesaistot Eiropas Savienības fondu (ES) līdzekļus, taču pēc tam maršruta uzturēšanai būs jātērē pašvaldības finansējums.

"Var uzbūvēt kapu tramvaju. Vai ir redzēti skaitļi, cik Rīgas domes budžetā vairāk būs vajadzīga nauda, lai to uzturētu? Uzbūvējam mēs visi ļoti ātri par Eiropas naudu, bet uzturēšanai nauda ir jāņem no mūsu pašu budžeta.

No kā mēs Rīgā ņemsim šo naudu uzturēšanai, ja kapu tramvaja izbūves rezultātā cilvēki tāpat turpinās braukt no apkaimēm uz Rīgas centru uz savu reālo darba vietu ar savu personisko automašīnu," jautāja pilsētvides eksperte.

Pilsētvides pētniece: Skanstes tramvaja līnija neatrisinās sastrēgumu problēmu Rīgā
00:00 / 00:41
Lejuplādēt

Viņasprāt, Skanstes ielas rajonā plānotais tramvaja maršruts nekādā veidā neatrisinās sastrēgumu problēmu Rīgā, jo plūsma no Skanstes rajona plānota salīdzinoši neliela. Daudz lietderīgāk būtu izbūvēt līniju Purvciema vai Ziepniekkalna virzienā, jo šo rajonu iedzīvotāji uz darbu dodas ar savām mašīnām.

Jau ziņots, ka Rīgas domes iecerētā jaunā tramvaja līnija sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu. Iepriekš tika pieļauts, ka daļu maršruta varētu būvēt cauri Lielajiem kapiem, kas izraisīja lielu iedzīvotāju sašutumu.  Vēlāk Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija nostiprinājusi Lielo kapu aizsargājamo robežu līdz pat Senču ielas ietvei. Tas nozīmē, ka jaunā tramvaja līnija nedrīkstēs pārsniegt esošās ielas robežas.

Vērienīgā projekta kopējais attiecināmais finansējums ir nepilni 113 miljoni eiro. No šīs summas 96 miljoni eiro iecerēti no Kohēzijas fonda, savukārt pārējā daļa – vismaz nepilni 17 miljoni eiro - būs nacionālais finansējums, ieskaitot pašvaldību līdzekļus. 

Šā gada janvāra pirmajā pusē Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) lūdza “Rīgas satiksmi” pārtraukt iepirkumu par būvprojekta izstrādi Skanstes tramvaja līnijas izbūvei un sākt jaunu iepirkumu, precizējot nolikumu. Šāda IUB rīcība sekoja pēc iesnieguma no sabiedrības par atklātību "Delna", kas uzrauga Skanstes tramvaja līnijas projektu, lai novērstu iespējamos korupcijas riskus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti