Pilnveidotas IT prasmes, bet lielāks darba apjoms. Skolotāji vērtē attālinātās mācības

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Lai arī attālinātas mācības devušas pienesumu informācijas tehnoloģiju (IT) prasmju un tehnoloģiskā nodrošinājuma attīstībā, tomēr skolotājiem pieaugusi darba slodze. Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) aizvadītajā nedēļā vērsusies Valsts darba inspekcijā, lūdzot izvērtēt situāciju ar virsstundu apmaksu pedagogiem.

Skolotāji vērtē attālinātās mācības
00:00 / 03:19
Lejuplādēt

Attālinātu mācību laikā lielākie sarežģījumi audzēkņiem bijuši tieši tehnoloģiskajā nodrošinājumā, kas joprojām ir aktuāli daudzbērnu ģimenēs. Savukārt skolotājiem ir sarežģītāk noteikt darba dienas robežas un slodze ir pieaugusi, pastāstīja Rīgas Teikas vidusskolas skolotāja Sintija Kristīne Brence.

“Ir skaidrs, ka attālinātas stundas laikā nevar tik daudz izdarīt kā klātienes stundas laikā, bet ir lietas, kuras es redzu, ka var tagad ātrāk izdarīt. Piemēram, atgriezenisko saiti katram skolēnam es varu iedot ātrāk, jo tīri tehnoloģiski es varu ātri pie jebkura darba pierakstīt komentārus un skolēni uzreiz tos saņem. Taču kopumā slodze ir lielāka, jo skolotāji iepriekš varēja izmantot citu gadu materiālus, bet

tagad attālinātās mācībās neviens no tiem gatavotajiem materiāliem vairs neder, tas jāpārveido citā formātā,” pastāstīja Brence.

Attālinātu darbu īpaši sarežģīti veikt arodskolās, kur liela daļa mācību norit praktiski un audzēkņiem bez datora nepieciešams arī speciālas aprīkojums. Jelgavas Amatu vidusskolas šūšanas skolotāja Gaļina Zvaigznone pastāstīja, ka praktiskos darbus klātienē šobrīd pasniedz tikai individuālās konsultācijās.

“Mēs gribam pieņemt vairāk bērnus vienā konsultācijā, jo viņi arī labprāt nāktu uz skolu, bet mēs to nevaram darīt ierobežojumu dēļ. Mums ir 40 minūtes vienam bērnam, un tad 20 minūtes ir jāvēdina telpu un arī jādezinficē ierīces, ar kurām bērns strādā. Dienā mēs varam uzņemt 7 bērnus. Tas ir ļoti grūti, man vieglāk strādāt, kad visi bērni ir klasē, tad katram varu pienākt un palīdzēt, parādīt. Nu, varbūt arī attālinātām mācībām ir kāds plusiņš, jo viņiem ir tagad jāiemācās mācīties patstāvīgi,” piebilda Zvaigznone.

Cēsu Pilsētas vidusskolas skolotāja Lelde Leja atzina, ka pandēmijas laiks kopumā licis skolotājiem krietni pilnveidot IT prasmes. “Šis ir laiks, kad mēs vairs neskaitām stundas, jo ir arī daudzbērnu ģimenes, kur mācās pieci un vairāk bērni.

Mans lielākais ieguvums ir tas, ka mans bērns bija tas, kurš man iemācīja lietot visas platformas.

Un līdz ar to es sapratu, ka tas ir bijis lielisks laiks, kā es vispār ieraudzīju jauno paaudzi. Un arī skolēni šo laiku gaidīja ilgus gadus. Pēc tā pirmā semestra teica, ka ir ļoti apmierināti, ka var atsūtīt audio ziņas,” sacīja Leja.

Tāpat skolotāji norādīja, ka attālinātu mācību laikā ir teju neiespējami kontrolēt mobingu un konfliktus starp audzēkņiem vai novērot kādas problēmas ģimenē, kas skar tieši sociālā riska bērnus.

KONTEKSTS:

Visi skolēni patlaban mācās attālināti. 7.–12. klašu skolēniem mācības attālināti notiek kopš rudens brīvlaika, 5.–6. klašu skolēniem – kopš 7. decembra, bet 1.–4. klašu skolēniem – kopš 25. janvāra. 

Februāra vidū vienojās par "reģionu principu" mācību procesa organizēšanā. Proti, teritorijās, kurās saslimstība ar Covid-19 būs zemāka par noteikto slieksni, vispārizglītojošās izglītības iestādes drīkst mācības notikt klātienē. SPKC ir tā iestāde, kas reizi nedēļā – trešdienā – pasaka, kurās pašvaldībās ar zemu Covid-19 saslimstības līmeni skolas  jaunajā nedēļā drīkstēs mācīt bērnus klātienē. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti