Rīgas pieturu sabiedriskā transporta kartes vairs neatbilst reālajai situācijai

Kopš 5. jūnija būtiskas izmaiņas galvaspilsētā Rīgā piedzīvojusi tramvaju satiksme – ir ieviests jauns tramvaja maršruts – Imanta-Jugla, mainīts 11. tramvaja maršruts pilsētas centrā. Vairākos citos maršrutos būtiski mainīti kustības saraksti. Paļauties uz pieturvietās izvietotajām sabiedriskā transporta kartēm nevajadzētu – tur šīs izmaiņas vēl nav redzamas. 

Kopš 5. jūnija „Rīgas Satiksme” ieviesusi jaunu tramvaja maršrutu. 1. tramvajs kursē maršrutā Imanta-Jugla. Mainīts arī 11. tramvaja maršruts. Tagad tā galapunkts, kurš ilgus gadus atradās pavisam netālu no Centrālās dzelzceļa stacijas Radio ielā, pārcelts uz Ausekļa ielu.

Tie, kas minētajos maršrutos kursējošos tramvajus izmanto regulāri, ar izmaiņām, iespējams, jau apraduši, bet tiem, kas tramvaju izmanto retāk, neatliek nekas cits kā informāciju par pieturvietām meklēt „Rīgas Satiksmes” mājaslapā.

Pieturvietās izvietotajās sabiedriskā transporta kartēs esošā informācija par tramvaju maršrutiem galvaspilsētā ir novecojusi un vairs neatbilst reālajai situācijai. To atzīst arī „Rīgas Satiksmes” runasvīrs Viktors Zaķis.

„Par pēdējām izmaiņām, kas ir stājušās spēkā 5. jūnijā, tas ir, burtiski pirms desmit dienām, kas attiecas uz izmaiņām 11. tramvaja maršrutā un 1. tramvaja ieviešanu, tās tiešām kartēs šobrīd nav redzamas. Es domāju, ka tuvākajā laikā mēs veiksim šo karšu nomaiņu. Mēs gaidām, vai nevarētu būt vēl kaut kādas izmaiņas saistībā ar pieturvietām, jo ir vēl dažas pieturvietas, kas tiks pārsauktas. Tad arī visas šīs kartes tiks nomainītas," viņš norāda.

"Es jums šobrīd nevaru prognozēt precīzu termiņu, bet es domāju, ka tuvāko mēnešu laikā tas notiks. Kas tad ir galvenais? Jā, cilvēki neredz 1. tramvaju, bet, protams, tas lielā mērā pārklājas ar 4. un 6. tramvaju. Tur neviena jauna pieturvieta nav ieviesta. Būtiskākā izmaiņa ir par 11. tramvaju, kuram šobrīd vairs nav galapunkta Radio ielā, tas ir Ausekļa ielā. Es aicinātu ar sapratni izturēties pret šīm izmaiņām, jo vienpadsmit dienās nevar saražot kartes un viņas visas nomainīt,” viņš stāsta.

Vaicāts, kādēļ jaunas sabiedriskā transporta kartes nevarēja izvietot jau sākot no 5. jūnija, Zaķis saka:

„Izmaiņas tika plānotas jau mēnesi iepriekš, kaut kad aprīlī – maijā. Bet tur bija arī dažādas lietas, kas arī izskanēja pirmajā brīdī, ka varētu tikt likvidēts 4. un 6. tramvajs, pēc tam tomēr tika veikta izmaiņa, ka 4. un 6. tramvajs tiek saglabāts, un tikai 1. tramvajs tiek ieviests. Mēs esam pakļauti arī šiem lēmumiem, ko pieņem Licencēšanas komisija. Izmaiņas stājas spēkā tikai tajā brīdī, kad tās tiek pieņemtas. Galalēmumu pieņem Rīgas domes Licencēšanas komisija. Mēs šīs izmaiņas sagatavojam un iesniedzam, bet galavārds jau nav mums,” viņš norāda.

Jaunas, patiesajai situācijai atbilstošas sabiedriskā transporta kartes pieturvietās varētu parādīties pēc dažiem mēnešiem, sola Zaķis.

„Mēs šādas kartes sākām izvietot pagājušā gada augustā. Līdz tam laikam mums vispār nebija šādas kartes. Mēs pamēģinājām, paeksperimentējām, kādā veidā tas izveidosies. Pieredze liecina, ka cilvēki ir atsaucīgi, neesam dzirdējuši nekādas pretenzijas, ka tur kaut kas būtu nepareizi vai cilvēki nesaprastu. Līdz šim mēs esam viņas nomainījuši divas reizes. Pirmā reize bija pagājušā gada augustā, kad mēs tās uzlikām, bet otrā – novembrī,” viņš saka.

Salīdzinājumā ar daudzām citām „Rīgas Satiksmes” izdevumu pozīcijām, izdevumi par jaunu sabiedriskā transporta karšu izgatavošanu un novecojušo karšu nomaiņu ir niecīgi – tas izmaksājot vien aptuveni divarpus tūkstošus eiro. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti