4. studija

4. studija

4. studija

Vai, baidoties pārkāpt datu aizsardzības likumu, zaudējam cilvēcību?

Ķengaraga iedzīvotāji pieprasa atjaunot pieturvietu

Pieturas pārcelšanas dēļ Ķengaragā pārmet iztapību biznesa vajadzībām

15. trolejbusa maršrutā saistībā ar tirdzniecības centra "Akropole" būvniecību virzienā uz centru ir likvidēta pieturvieta Ķengarags, kas daudziem iedzīvotājiem tagad sagādā neērtības.

"Ķengaragā ir ļoti daudz vecu iedzīvotāju, starp viņiem ir 1., 2., 3. grupas invalīdi," stāsta vietējā iedzīvotāja Biruta. 

"Tiklīdz sāka celt “Akropoli” kuru mēs jau šobrīd ienīstam, to pieturu [uz centru] noņēma, solīja, ka pietura tiks atjaunota aprīlī, nepateica tikai kurā gadā. Aprīli sagaidījām - nav. Maiju sagaidījām - nav, jūnijā sākām uztraukties," viņa norāda.

Agrāk lai nokļūtu līdz centram atlika vien šeit pāriet pāri ielai un pieturvieta bija, tagad tā ir slēgta un visiem ir jāmēro vairāki simti metru līdz nākamajai pieturai.

"Mēs ejam atpakaļ uz Jāņavārtu pieturu, lai brauktu uz priekšu," jauno situāciju iezīmē Biruta. 

Aizkadrs Ķengaraga iedzīvotāji ir vērsušies Satiksmes departamentā ar 145 cilvēku parakstītu iesniegumu, lai Ķengaraga pieturu tiktu atjaunota, bet nekā.

"Attieksme ir bijusi pret iedzīvotājiem nihilistiska un demagoģiska. Apmēram ar vārdiem, ka viss ir iedzīvotāju labā," stāsta Māris, kurš arī neatbalsta pieturvietu maiņu. 

"Man ir ļoti žēl tādi cilvēki kas iet ar spieķīti, ar kruķiem. Dažreiz trolejbusa vadītājiem viņi izlūdzas lai izlaiž vecajā pieturā, tas protams nav likumīgi, bet viņi ir bezgalīgi priecīgi," saka Anda, kāda vietējā. 

4. Studija vērsās Rīgas Domes Satiksmes departamentā, lai noskaidrotu, kāpēc šī pietura bija jāslēdz un vai 145 cilvēku iesniegums nav pamats tam, lai pieturu saglabātu?

"Ņemot vērā plānoto pieprasījumu, tiek paredzēta jauna pieturvieta pie jaunā tirdzniecības centra “Akropole”, savukārt attālums starp pieturvietām tiek izlīdzināts, tādējādi uzlabojot kopējo pārvietošanās ātrumu visā maršrutā, veidojot līdzsvarotu attālumu starp pieturām visā maršrutā," atbild Rīgas Domes pārstāve Beāta Dambīte.

Jautāta, vai šajā gadījumā sabiedriskais transports netiek pakārtots biznesa vajadzībām, viņa atbild noraidoši.

"Noteikti nē, jo šajā gadījumā sabiedriskā transporta pieturvietas ir pakārtotas plānotajām pasažieru plūsmām, kas viennozīmīgi palielināsies pēc jaunā tirdzniecības centra atvēršanas," viņa atbild. 

Tirdzniecības centru “Akropole” ir plānots pabeigt vien nākamā gada laikā, taču pašlaik no uzstādītajām pieturvietām jēga nav.

Arī "Rīgas satiksmē" uzsver, ka šīs pārmaiņas nāks tikai iedzīvotājiem par labu un noņemtā pietura būtiski neko nemainot.

"Pārsimts metri būs vairāk, bet mēs runājam par pārsimts metriem nevis par ļoti būtisku un ļoti lielu attālumu," uzskata "Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane. 

"Ir noteikumi, kas nosaka, cik tālu ir jābūt pieturvietām vienai no otras. Paskatoties šobrīd esošās pieturvietas kas tur ir - vienā virzienā tie ir 700 metri, bet otrā 800 metri, un Ministru kabineta noteikumi nosaka, ka ieteicamais attālums starp pieturvietām ir 800 metri. Parasti gan mums vidējais attālums Rīgā ir 450-500 metri un atsevišķās vietās ir šie te 800 metri," viņa norāda. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti