Tai pat laikā viņš nepiebilst, ka tāda pati sistēma darbojas Jelgavā, skaidrojot, ka Jelgava nav tik liela pilsēta.
Gerhards piektdien Latvijas Radio raidījumā „Krustpunktā” pauda, ka „Rīgas satiksmes” pasažieru šķirošana rīdziniekos un nerīdziniekos nav pareiza.
Vairākkārt taujāts, kā viņš rīkosies, ja Rīgas dome tomēr ieviesis šādu dalīšanu, ministrs atzina, ka saskaņā ar likumu apturēs vai ierobežos šāda lēmuma stāšanos spēkā.
Tai pat laikā viņš negarsās atcelt Jelgavā ieviesto kārtību, saskaņā ar kur pilsētas iedzīvotāji par vienu braucienu maksā 0,8 eiro, bet visi pārēji – vienu eiro. Ministrs norādīja, ka Jelgava ir daudz mazāka pilsēta nekā Rīga, un šādas pašvaldības lēmumi neietekmē tik daudz cilvēku, bet plašāk neskaidroja atšķirīgās pieejas iemeslus.
Viņš arī norādīja, ka aizvien vairāk cilvēku izvēlas strādāt pilsēta, bet dzīvot piepilsētas pašvaldībās, un līdz ar to viņi gūst ienākumus pilsētā, bet nodokļus maksā novados. Tā nav tikai Rīgas, bet arī Daugavpils, Rēzeknes, Jelgavas problēma, un tā ir jārisina. Pie tā pašlaik strādā Finanšu ministrija, kura plāno ar priekšlikumiem nākt klajā nākamā gada vidū.
Jau ziņots, ka parlaments noraidīja opozīcijā esošās partijas ”Saskaņa” priekšlikumu piešķirt 15 miljonus eiro lielu dotāciju, lai segtu izdevumus par Rīgā nedeklarēto iedzīvotāju pārvadāšanu ”Rīgas satiksmes” sabiedriskajā transportā.
„Saskaņa” priekšlikumu pamatoja ar to, ka savulaik vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Einars Cilinskis ar Rīgas mēru Nilu Ušakovu (”Saskaņa”) vienojies, ka ”Rīgas satiksmei” tiks maksāta valsts budžeta dotācija par pakalpojumu sniegšanu ārpus Rīgas deklarētajiem iedzīvotājiem.
Pēc šīs vienošanās Rīgas dome atteicās no nodoma ieviest ”rīdzinieku” un ”nerīdzinieku” biļetes sabiedriskajā transportā. Patlaban termiņš, kurā arī ārpus Rīgas deklarētie iedzīvotāji, kuriem nav ”Rīdzinieku karšu”, sabiedriskajā transportā var braukt, par biļeti maksājot tien puscenu jeb 0,60 eiro, ir pagarināts līdz 2015. gada janvāra beigām. Par tālāko rīcību Rīgas dome vēl lems.