Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Pieaug interese par mediācijas ieviešanu skolās

Pieaugot konfliktsituācijām skolēnu vidū, lielāka interese par mediācijas ieviešanu

Pieaugot konfliktsituācijām skolēnu vidū, pedagogi un skolu darbinieki izrāda arvien lielāku interesi par mediācijas sistēmas ieviešanu. Mediācijā iesaistītās puses uzklausa neatkarīga persona, kas palīdz iejusties citam cita ādā. Lai veicinātu interesi, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijā (RTA) pulcē cilvēkus no Latgales un Vidzemes.

Skolēni, pedagogi un sociālie darbinieki no visas Latgales, kā arī Gulbenes un Valmieras skolām, pulcējās Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijā. Projektu jau otro reizi sešu gadu laikā akadēmija īsteno kopā ar Lietuvas universitātēm, skolām un nevalstiskajām organizācijām.

"Tiek izstrādāta programma, profesionālās pilnveides programma skolotājiem, apmācību programma arī skolēniem mediācijas jomā. Un beigās tad arī būs rekomendācijas, kā šo mediācijas procesu ieviest izglītības iestādēs," skaidroja RTA Izglītības, valodu un dizaina fakultātes dekāns Jānis Dzerviniks.

Iepriekšējā projektā izmantot mediāciju ikdienā jau iemācījās 15 sociālie pedagogi, taču pašlaik uzsvars likts arī uz skolēnu izglītošanu un praktisku apmācību kursu apguvuši Lietuvas Biržu "Saules" ģimnāzijas, kā arī Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas skolēni.

"Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzija šobrīd ir vienīgā skola Latvijā, kur ir apmācīti skolēni-mediatori. Jaunieši mediatori šobrīd ir tā kā padomdevēji," skaidroja Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas karjeras konsultante Tatjana Pāža.

Viens no būtiskākajiem pamudinājumiem ieviest mācību procesā līdztekus kompetenču izglītībai arī zināšanas par mediāciju, ir vardarbības un konfliktsituāciju pieaugums pusaudžu vidū. Statistika par to gan nav apkopota, taču skolotāji un skolēni atzīst, ka problēma pastāv.

"Konfliktē par to, ka tu esi atšķirīgs. Tas ir ļoti sāpīgs jautājums. Konfliktē varbūt par to, ka tu ne to pasaki. Tad, kā nu skolotājs māk vai kā tie paši bērni ir gatavi, tiek tās problēmas risinātas," norādīja Gulbenes sākumskolas skolotāja Baiba Dzērve.

"Bieži pārprot kaut ko, un tad rodas tas konflikts, un, ja tiešām tu izrunātu, tad tiešām atrisinātos. Tā kā tie konflikti notiek, bet par to noklusē," domās dalījās Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas 10. klases skolnieces Patrīcija Āboliņa un Aiva Rudzīte.

Projekts noslēgsies šī gada augustā ar konferenci Lietuvā, savukārt akadēmijā, sākoties jaunajam mācību gadam, mūžizglītības centrā tiks atvērta skolotāju profesionālās pilnveides programma tieši par mediāciju.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti