Pie Satiksmes ministrijas piketē autobusu šoferi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Ceturtdien, 4.oktobrī, pie Satiksmes ministrijas piketē autobusu šoferi, lai pievērstu ministrijas uzmanību darba apstākļu problēmām transporta nozarē – pasažieru pārvadājumos ar autobusiem. Piketu organizē Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrība.

Piketā piedalījās aptuveni 60 cilvēku, kuri ar plakātiem rokās vērsa uzmanību uz autobusu vadītāju zemajām algām. Šoferi vēlas panākt, lai tā būtu 7 eiro stundā. Viņi norādīja arī uz nepietiekamo valsts dotāciju autobusu satiksmei.

Autobusu vadītāji protestā turēja plakātus ar “Kā izdzīvot ar šofera algu?”, “Par cilvēka cienīgu dzīvi un cienīgām algām”, “Valdība, atveriet acis” un citiem līdzīgiem lozungiem.

Autobusa vadītājs Agris Laugalis
00:00 / 00:54
Lejuplādēt

Liepājas autobusu parka autobusa vadītājs Agris Laugalis stāsta, par ko ir neapmierināti šoferi: “Piemēram, mūs neapmierina algas. Mums piemaksas ir lielākas nekā algas. Tāpat arī autobusu zona neapmierina, tehniskie stāvokļi, izlaides. Un galvenais jau, ka mēs savādāk nevaram izskaidrot. Mums presē darba devējs saka citādāk, kas neatbilst būtībai.

Un tāpēc mēs esam iznākuši, lai tautai, cilvēkiem pateiktu, kā ir īstenībā.

Mūsu darba devējs saka, ka mūsu algas ir aptuveni 1100 un vairāk, tas ir bruto. Bet neviens nesaka par kādām stundām. Jo mēs pāri par 200 stundām strādājam, lai to nopelnītu. Un vidēji mums, nav nekāds noslēpums, 2,56 eiro stundā. Tā ir tīrā mūsu profesijas alga.”

Līdzīgi norāda autobusa šoferis Dagnis Pētersons: “Lai pabarotu ģimeni, man ir jāstrādā virsstundas, līdz ar to riskēju ar savu veselību un pārstrādājos. Man mēnesī aptuveni 600 eiro uz rokas. Ja grib virs 600 eiro, tad automātiski ir pārstrādāšanās.”

Satiksmes ministrijas amatpersonas protesta dalībniekus aicināja iekšā, lai meklētu kompromisus. Pēc amatpersonu teiktā, stundas likme autobusu vadītājiem katru gadu aug, taču uzņēmumos mēdz būt atšķirīga atalgojuma politika. Priekšlikums esot noteikt, ka darba devējiem šoferiem būtu obligāti jānodrošina minimālā stundas likme.

Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns Godiņš gan žurnālistiem norādīja, ka katru gadu autobusu pārvadātājiem pieaug dotācijas apmērs, kas nozīmē, ka aug arī algas.

Lai tuvotos piketētāju noteiktajai likmei 7 eiro stundā, dotācijai jābūt vēl par vismaz 3 miljoniem lielākai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti