Pie Pļaviņām atklāts pārbūvētais Daugavpils šosejas rotācijas aplis un ceļa Pļaviņas-Madona-Gulbene posms

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Pie Pļaviņām piektdien, 3. septembrī, svinīgi atklāti pārbūvētie valsts autoceļu posmi uz Daugavpils šosejas (A6) starp rotācijas apļiem (129,33.–132.60. km) un uz valsts reģionālā autoceļa Pļaviņas–Madona–Gulbene (P37) posmā no Daugavpils šosejas līdz Aiviekstes ciemam (0,12.–7,37. km), informēja valsts AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Abi pārbūvētie posmi atrodas vietā, kur satiekas trīs Latvijas reģioni – Zemgale, Vidzeme un Latgale. Pārbūve uzsākta 2020. gada augustā un šogad turpinājās pēc tehnoloģiskā pārtraukuma, un tagad ir pabeigta.

“"Divi ceļu objekti pie Pļaviņām šogad ir pirmie, kurus atklājam pēc būvdarbu noslēguma, bet noteikti ne pēdējie. Gan Daugavpils šosejas, gan reģionālā autoceļa P37 posmiem ir veikta pārbūve, ieguldīts pamatīgs darbs, ceļi tagad ir ne vien komfortablāki, bet arī drošāki," uzsvēra LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

“Šogad, tāpat kā pērn, visvairāk darbu notiek uz reģionālajiem ceļiem un pārsvarā tiek veikta segas atjaunošana, jo finansējuma lielākā daļa nāk no līdzekļiem neparedzētajiem gadījumiem, kuri ir pieejami tikai vienas būvdarbu sezonas ietvarā.

Tāpēc īpašs gandarījums par šiem objektiem, kur bija iespēja veikt pamatīgākus darbus, tai skaitā pārbūvēt vairākus tiltus. Lielākie ieguvēji no padarītā, protams, būs ceļu lietotāji, 

jo, kā saka vietējie, braucot no Rīgas uz Madonu un sasniedzot šo vietu, vienmēr varēja zināt, ka mājas jau tuvu, jo auto sāka stipri kratīt uz nelīdzenā ceļa. Tagad tā vairs nebūs," stāstīja Lazdovskis.

Uz Daugavpils šosejas (valsts galvenā autoceļa Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (Patarnieki) (A6) pie Pļaviņām starp rotācijas apļiem (129,33.–132.60. km) veikta pilna ceļa segas pārbūve, izbūvējot drenējošo un salturīgo slāni, pamatus un trīs kārtās ieklājot asfaltbetonu. Kapitāli pārbūvēta posmā esošā dzelzceļa pārvada laidumu konstrukcija, kā arī nostiprinātas nogāzes zem pārvada.

Darbus posmā veica SIA "VIA", tās valdes priekšsēdētājs Gints Gruntiņš savā uzrunā norādīja, ka, realizējot Daugavpils šosejas posma pārbūvi, nozīmīgs darbs ieguldīts no visām iesaistītajām pusēm, kā rezultātā ir paveikts ļoti kvalitatīvs darbs.

Ievērojamas pārmaiņas veiktas Daugavpils šosejas (A6) un autoceļa Pļaviņas–Madona–Gulbene krustojumā – rotācijas aplī.  Tas ir nobīdīts kustības pārvada virzienā attiecībā pret veco atrašanās vietu,

panākot drošāku un pārskatāmāku apļveida krustojuma izbraukšanu, kuru nakts stundās atvieglos arī no jauna ierīkotais krustojuma apgaismojums.

Izmaiņas krustojuma plānojumā un satiksmes organizācijā veiktas arī autoceļa A6 un Lielās ielas krustojumā Gostiņos, lai padarītu arī šo pieslēgumu drošāku.

Satiksmes intensitāte Daugavpils šosejas posmā pie Pļaviņām starp rotācijas apļiem 2019. gadā bija 3700 automašīnu diennaktī, 2020. gadā – 3384 automašīnas diennaktī.

Darbus veica SIA "VIA" par līgumcenu 2 983 425 eiro (ar PVN), no tiem 520 000 eiro (ar PVN) izmaksājusi pārvada pārbūve. Būvdarbi finansēti no valsts budžeta līdzekļiem. Projekta autors ir SIA "Projekts 3".

Autoceļa Pļaviņas–Madona–Gulbene (P37) sākuma posmā no Daugavpils šosejas (A6) līdz Aiviekstei 7,25 km garumā veikta daļēja ceļa segas pārbūve. Ceļa konstrukcijai ar šķembu kārtu pastiprināts pamats, uz kura trīs kārtās izbūvēts asfaltbetona segums. Būvdarbu ietvaros iztīrīti un izrakti grāvji, pārbūvētas caurtekas un autobusu pieturvietas, uzstādītas jaunas ceļazīmes, drošības barjeras un nojumes autobusu pieturvietās. Gājēju kustības uzlabošanai izbūvēta ietve gar Krūmēnu kapiem.

Autoceļa 1,63. kilometrā vecā tilta pār Vesetas vecgultni izbūvēta dzelzsbetona velve. Agrākais tilts būvēts 1963. gadā. Tas bija veidots kā 42 m garš trīslaidumu tilts, būvēts no padomju laika tipveida 14 m garām sijām. Tilts bija sliktā tehniskā stāvoklī ar nepiemērotiem brauktuves gabarītiem un samazinātu nestspēju. Šobrīd vecā tilta vietā uzbūvēta jauna dzelzsbetona velve ar laidumu 12 m. Velve projektēta un būvēta atbilstoši esošajai hidroloģiskajai situācijai, saskaņā ar mūsdienu standartiem un no mūsdienīgiem materiāliem. Būves veidotā velves forma savā veidā (arhitektoniski) sasaucas ar vēsturisko mūra tiltu Vesetas vecgultnes pašā lejtecē.

Autoceļa 5,74. kilometrā pār Krievciema HES darba kanālu nojaukts vecais tilts un uzbūvēts jauns saspriegta dzelzsbetona tilts. Pārbūvētais tilts bija būvēts 1963. gadā. Tas bija veidots kā 17,32 m garš tilts, būvēts no padomju laika tipveida 8,66m garām sijām. Pārbūvētais tilts bija sliktā tehniskā stāvoklī ar nepiemērotiem brauktuves gabarītiem un samazinātu nestspēju. Šobrīd vecā tilts vietā uzbūvēts jauns monolīta dzelzsbetona pēc-saspriegts tilts ar laidumu 15m. Būve projektēta un būvēta atbilstoši mūsdienu standartiem, ievērtējot gan ceļu satiksmes, gan HES vajadzības.

Autoceļa 5,89. kilometrā atjaunots tilts pār Vesetas kanālu, saremontējot balstus un sijas, izbūvējot jaunu hidroizolāciju, brauktuves segas konstrukciju un pārejas plātni. Atjaunotais tilts pār Vesetu būvēts 1971. gadā. Tas ir veidots kā 44,76 m garš trīslaidumu tilts, būvēts no padomju laika tipveida 14 m un 16,76 m garām sijām. Tilta atjaunošanas ietvaros tiltam izbūvēta jauna tilta virsbūve un remontētas tilta nesošās konstrukcijas. Tilts projektēts un būvēts atbilstoši mūsdienu standartiem un mūsdienīgiem materiāliem ņemot vērā ceļu satiksmei nepieciešamās prasības, norādīja LVC.

Valsts reģionālais autoceļš P37 savieno Pļaviņas, Madonu un Gulbeni un ir svarīga satiksmes artērija Vidzemē, pa kuru ikdienā pārvietojas iedzīvotāji, komerctransports, kā arī tiek transportētas kokmateriālu kravas, dolomīts no ieguves vietām visā apkaimē un citas smagā transporta kravas. Pārbūves rezultātā uzlabojusies autoceļa nestspēja, satiksmes drošība uz ceļa un braukšanas komforts autobraucējiem.

Satiksmes intensitāte uz autoceļa Pļaviņas–Madona–Gulbene 2019. gadā bija 3200 automašīnu diennaktī, 2020. gadā – 2600. 

Darbus veica SIA "8.CBR" par līgumcenu 6 722 218 eiro (ar PVN), ko finansē no valsts budžeta. Projekta autors ir AS "Ceļuprojekts".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti