Pie lidostas sākta «Rail Baltica» dzelzceļa stacijas estakādes būvniecība

"Rail Baltica" dzelzceļa stacijas projektā pie lidostas "Rīga" sākti Latvijā pirmās garākās dzelzceļa estakādes būvniecības darbi, informēja būvniecības uzņēmumā "B.S.L. Infra".

Ir izbūvēti pirmie pāļi estakādei, pa kuru kursēs ātrgaitas vilciens starp lidostas staciju, Rīgas centru, Baltiju un pārējo Eiropu. Tā būs Latvijā unikāla būve, sliežu ceļam tiekot paceltam virs zemes, lai netraucētu satiksmi uz lidostu. Būvdarbu norises laikā tiek nodrošināta satiksmes plūsma.

Pilnsabiedrības "B.S.L. Infra" izpildkomitejas locekle Maija Baltgalve stāstīja, ka "Rail Baltica" projekts paredz ne tikai dzelzceļa stacijas izbūvi, bet arī dzelzceļa sliežu klātni no Imantas stacijas līdz Mārupei.

"4,5 kilometru garā ātrgaitas dzelzceļa līnija stiepsies kā pa estakādi, tā uzbērumu un pārvadiem. Konkrēti stacijas zonā pie lidostas estakāde sasniegs 13 metru augstumu, tās kopējais garums būs 2 kilometri, tai skaitā 200 metru garš, monolīts posms cauri stacijas ēkai. Pāļi ir unikāli savā 1,20 metri diametrā – tik liela diametra pāļus pieprasa estakādes slodze. Tas Latvijas mērogā ir interesants būvniecības izaicinājums," skaidroja Baltgalve.

"Rail Baltica" projekts paredz, ka reizi stundā starp lidostu "Rīga" un Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju kursēs ātrgaitas vilciens katrā virzienā, pasažierus no vienas stacijas otrā nogādājot 8 minūtēs. Savukārt biežāku satiksmi starp topošo lidostas "Rīga" dzelzceļa staciju un pilsētas centru nodrošinās reģionālie "Rail Baltica" pasažieru vilcieni, kuri ceļu mēros aptuveni 13 minūšu laikā un nodrošinās pārvadājumus pīķa stundās ar četriem vilcieniem stundā katrā virzienā.

"Estakādes pāļi tiek būvēti zonā starp Torņa ielu un P133 ceļu. Būvdarbus veicam plānveidā un pārdomāti. Mūsu nolūks ir minimāli ietekmēt satiksmes plūsmu un apkārtējo vidi. Lai to panāktu, esam izvēlējušies īpašu pāļu izbūves tehnoloģiju," piebilda Baltgalve.

30 metrus garo pāļu izbūvei tiek izmantota speciāla "Kelly-Casing" būvniecības tehnoloģija, kas paredz pāļu urbšanu un betonēšanu, nevis to dzīšanu. Tehnoloģija izvēlēta, lai mazinātu ietekmi uz apkārtējo vidi un infrastruktūru, būvniecības procesā neradot nevēlamus trokšņus un vibrācijas. Sākotnēji ar speciālas tehnikas palīdzību tiek uzstādīta pāļa apvalkcaurule un uzsākta grunts urbšana. Tālāk tiek uzstādīts stiegrojuma karkass un veikta pāļa betonēšana, beigās apvalkcauruli izvelkot no iedobuma.

Pilnsabiedrība "B.S.L. Infra" ir projekta "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras izbūves realizētājs lidostā "Rīga". Personu apvienību veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky AG" un Latvijas būvniecības uzņēmumi – ceļu būves firma SIA "Binders" un AS "LNK Industries". "Rail Baltica" projekts lidostas Rīga teritorijā būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un aviosatiksmes savienojuma centrs Baltijā. Būvniecības darbus pilnsabiedrība "B.S.L. Infra" plāno veikt secīgi piecos posmos līdz 2025. gada decembrim.

Pirmais darbu posms – "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas termināļa, piebraucamo ceļu un ar tiem saistītās infrastruktūras izbūve – būs jāpaveic līdz 2023. gada martam/aprīlim.

Būvniecība notiek, pamatojoties uz atklātā starptautiskā konkursa uzvarētāja – trīs valstu uzņēmumu apvienības "Prosiv" ("Sintagma", Itālija, "Prodex", Slovākija, un "Vektors T", Latvija) – projektu. Būvuzraudzību veic personu apvienība, kas sastāv no SIA "Forma 2" (Latvija) un "Prointec S.A.U." (Spānija).

Projekta finansējumu 81 – 85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti