Pie gājēju pārejas Aspazijas bulvārī autobraucējiem regulāri jāpārkāpj satiksmes noteikumi

Pie gājēju pārejas Rīgā, blakus ''Laimas'' pulkstenim, autovadītāji regulāri pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, kas paredz, ka laikā, kamēr cilvēks atrodas uz gājēju pārejas un to šķērso, auto uz tās uzbraukt nedrīkst. Blīvās cilvēku plūsmas un gājēju pārejas ievērojamā platuma dēļ gan auto, gan sabiedriskais transports to neievēro un ikdienā uz pārejas regulāri vienlaikus atrodas gan gājēji, gan autovadītāji, kas, pēc ceļu satiksmes noteikumiem, nav droši. Eksperti iesaka cilvēku plūsmu uz pārejas regulēt tur uzstādot luksoforu, taču Rīgas domes Satiksmes departamentā uzskata, tas situāciju vēl vairāk pasliktinātu, jo tādējādi veidotos sastrēgumi.

Gājēju pāreja Rīgā pie ''Laimas'' pulksteņa ir 30 metrus plata un šī ir lielākā gājēju pāreja Latvijā. Blīvās satiksmes un cilvēku plūsmas dēļ tā ir arī nedroša.

Dienas vidū gājēju pāreju nemitīgi šķērso kājāmgājēji, velobraucēji, automašinās un tramvaji. Nereti autovadītāji, pārbraucot šo salīdzinoši nelielo ceļa posmu, apstājas arī gājēju pārejas vidū, jo pāreju tur šķērso cilvēki. Citi kājāmgājēji vēl pirms pārejas šķērsošanas paskatās, vai netuvojas auto, bet citi steidz pāri skriešus arī tad, kad tuvojas tramvajs. Autovadītāja Elīna stāsta, ka gājējus vienmēr palaižot, tiesa, ne vienmēr tas sanākot, vēl neuzbraucot uz pašas pārejas:

''Pie noslogotas pārejas būtu jābūt regulējamai satiksmei. Sakarā ar to būtu normāli, ja būtu luksofors un viņš varētu nospiest [pogu] un pāriet, ja? Vienīgais jautājums ir par to, ka tur staigā nepārtraukti - vai mašīnas un tramvaji tur tiktu garām?''

Ceļu satiksmes noteikumus un to pārkāpumus konkrētajā vietā skaidro „Drošas braukšanas skolas” pārstāvis Edmunds Ozolnieks:

''Pēc [ceļu satiksmes] noteikumiem, ja cilvēks ir pienācis pie gājēju pārejas, viņam ir jāpāriet pāri un tikai tad mašīna var kustēties un braukt. Tur tas nav fiziski izdarāms, jo tad, kad viens iet pāri, nākamais nāk no otras puses, un tur ir nemitīga cilvēku kustība. Autovadītājs fiziski nedrīkst uzbraukt uz gājēju pārejas, [vajag] gaidīt, kamēr gājējs pāriet pāri un tad virzīties uz priekšu. Tā ir tā nelaime ar to pāreju.''

Ozolnieks arī piebilst, ka šādas ļoti platas gājēju pārejas būtu jāregulē luksoforiem, tas būtu drošāk gan autovadītājiem, gan arī gājējiem.

''Tur risinājums ir tikai un vienīgi gājēju luksofors, ka viņš ik pa laikam kā krustojumos iedegas gājējiem; tad būtu jābūt gan tam, ka gājēji to respektētu. Ja, pieņemsim, ir luksofors gājējiem, kur piespiež pogu un tas iedegas, tad sanāks tā, ka viņš visu laiku degs, jo visu laiku kāds nāks, spiedīs to pogu, tramvajs netiks garām, veidosies sastrēgumi,'' spriež Ozolnieks.

''Jāsāk ar to, ka Aspazijas bulvārī gājēju pāreja ir izveidota vēsturiski, un viņa ir tik plata arī vēsturiski, jo cilvēku plūsmas tur pēc pasākumiem ir ļoti lielas. Līdz ar to viņa neatbilst tādiem standartiem, bet viņa ir vajadzīga,'' stāsta Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante. Satiksmes departamenta ieskatā, ja Aspazijas bulvārī uzstādītu luksoforu, tur veidotos sastrēgumi, tāpēc pašreizējā situācija esot labāka un autovadītājiem būtu jārespektē gājēji un ceļu satiksmes noteikumi.

''Par regulējamu gājēju pāreju pārveidot - tas nebūtu iespējams. Pirmkārt, apkārt Vecrīgai šajās ielās vēl ierobežojumus uzstādīt autovadītājiem, tas būtu neprāts - nepārtraukti degtu sarkanais signāls, jo gājēju plūsma ir diezgan liela. Te ir vairāk tad jāaudzina autovadītāji, jāatgādina ceļu satiksmes noteikumi, un tā ir mūsu autovadītāju kultūra, vai mēs palaižam gājējus vai nepalaižam. Visiem ceļu satiksmes noteikumi ir vienādi, tātad viņiem visiem ir jāievēro ceļu satiksmes noteikumi,'' uzskata Dimante.

Domes statistika arī neuzrādot, ka konkrētā gājēju pāreja būtu gājējiem vai šoferiem bīstama, jo nelaimes gadījumu tur tikpat kā neesot. Taču, pēc autovadītāju teiktā, pilnīgi droša šī pāreja esot vien nakts laikā.


 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti