Pētījums: Latvijā 43% iedzīvotāju pēc saņemtiem negatīvajiem komentāriem internetā ir mainījuši tālāko rīcību un lēmumus

Latvijā 43% aptaujāto iedzīvotāju atzīst, ka internetā saņemtie negatīvie komentāri par viņu nodarbošanos, hobijiem, ģērbšanās stilu un uzskatiem ir ietekmējuši viņu tālāko rīcību un lēmumus, liecina mobilo sakaru operatora "Tele2" #sekosev sociālās kampaņas pētījums.

Visvairāk negatīvie komentāri internetā ietekmē jauniešu pieņemtos lēmums un rīcību - to atzīst 54% jaunieši vecumā no 18 līdz 25 gadiem.

Kā noskaidrots pētījumā, 35% iedzīvotāju ir pilnībā pārtraukuši darīt to, par ko ir saņēmuši negatīvus komentārus. Turklāt jauniešu vecumu grupā 44% atzinuši, ka negatīvie komentāri ir mudinājuši pārstāt darīt to, par ko ir saņemta neadekvāta kritika.

Pētījumā atklāts, ka 33% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju arī nožēlo, ka nav paveikuši kaut kādas lietas savā dzīvē neadekvātas kritikas vai sliktu komentāru dēļ. Jauniešu vidū šis īpatsvars ir 42%.

Sociālantropologs Klāvs Sedlenieks norādīja, ka ikvienā laikmetā - arī mūsdienās, ir valdījušas un valda dažādas normas, kurām konkrētās sabiedrības locekļi seko, jo bez tām šī sabiedrība nespētu funkcionēt. Turklāt cilvēkiem patīk šīs normas uzraudzīt un sodīt citus par to pārkāpšanu, un mūsdienu digitālajā vidē to izdarīt ir daudz vieglāk.

"Tieši tādēļ arī interneta vidē mēs varam novērot tik asu vēršanos pret tām lietām, kas īsti neierakstās valdošajos uzskatos par lietu kārtību. Aktuāls gan ir jautājums par soda samērīgumu jeb šajā gadījumā kritikas pamatotību un adekvātumu. Kā rāda pieredze, tad "bargi sodi" attiecīgo situāciju nerisina," viņš atzina.

Sedlenieks piebilda, ka tenku institūcija evolucionāri ir veidojusies mazās kopienās, kur cilvēki viens par otru zina ļoti daudz sīkumu un līdz ar to arī vērtējums ir objektīvāks. Mūsdienu digitālā vide cilvēkiem ļauj kritizēt un aprunāt citus, par viņiem faktiski neko nezinot.

"Tele2" komercdirektors Raivo Rosts uzsvēra, ka ar interneta kritiku ir jābūt ļoti piesardzīgiem, jo tā cilvēki var "nogalināt" kāda jaunieša sapni, nezinot ne konkrēto situāciju un apstākļus, ne pašu cilvēku.

"Sociālajos tīklos mēs esam kļuvuši pavirši un neadekvāti asi savā attieksmē pret citiem, ko klātienes sarunās mēs nekad neatļautos, tādēļ ar šo kampaņu vēlamies iedrošināt un palīdzēt jauniešiem sekot sev un saviem sapņiem," viņš norādīja.

LETA jau ziņoja, ka sociālajā kampaņā #sekosev, kuras mērķis ir motivēt un iedrošināt jauniešus sekot saviem mērķiem un idejām, neskatoties uz negatīvajiem komentāriem, ar savu pieredzi dalīsies arī vairāki viedokļu līderi, kuri ir piedzīvojuši un piedzīvo līdzīgas situācijas - Jānis Krīvēns jeb @Krivenchy, Beāte Bērziņa jeb @betabeidz, Samanta Tīna, Indra Salceviča un Arstarulsmirus.

Lai noskaidrotu Latvijas iedzīvotāju, īpaši jauniešu, attieksmi pret komentāriem internetā, mobilo sakaru operators "Tele2" veica pētījumu sadarbībā ar "BERG Research" šī gada jūlijā, un tajā piedalījās 509 respondenti. Pētījums veikts "Tele2" sociālās kampaņas "#sekosev" laikā, kas ilgs līdz septembrim un kurā uzņēmums ar pozitīviem stāstiem iedrošinās jauniešus negatīvos komentārus internetā ignorēt vai arī izmantot kā motivāciju turpināt savus mērķus.

Jau vēstīts, ka "Tele2" pagājušajā gadā strādāja ar 136,669 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 2% un bija 31,519 miljoni eiro.

Kompānija reģistrēta 1995.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 3,486 miljoni eiro. "Tele2" vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas "Tele2 Sverige Aktiebolag".

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti