Labrīt

LIZDA: Pedagogiem Covid-19 riska grupā jābūt iespējai turpināt strādāt attālināti

Labrīt

Starptautiskajā dzimtās valodas dienā Latvijā uzmanību pievērš lībiešu valodai

VBTAI nav pieaudzis zvanu skaits, mainījies to raksturs

Pērn palielinājies uzticības tālruņa zvanu skaits, pēc kuriem jāziņo sociālajiem dienestiem un policijai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Pērn gada beigās palielinājies bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 zvanu skaits, pēc kuriem jāziņo sociālajiem dienestiem un policijai.

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas priekšnieka pienākumu izpildītāju Valentīna Gorbunova intervijā Latvijas Radio pastāstīja, ka pagājušā gada ceturtajā ceturksnī, salīdzinot ar 2019. gada ceturto ceturksni, no 48 līdz 70 pieaudzis gadījumu skaits, kad saistībā ar uzticības tālruņa zvaniem jāziņo sociālajiem dienestiem un policijai par iespējamu vardarbību. 

Pērn uzticības tālrunis saņēmis vairāk nekā 6700 zvanu. Tas nav liels pieaugums, tomēr esot mainījies zvanu saturs. "Tas ir kļuvis intensīvāks, un tiek apskatīts plašāks problēmu loks," stāstīja Gorbunova.

Bērni vairāk vēlas runāt par savstarpējām attiecībām ar vecākiem, palielinājies arī zvanu skaits par emocionālo vardarbību, līdz ar to arī ir arī lielāks skaits gadījumu, kur jāiesaista sociālie dienesti.

Gorbunova sacīja, ka, salīdzinot ar 2019. gadu, pērn arī palielinājies zvanu skaits, kur bērni runā par pašnāvību. Vēl pērn par 10% pieaudzis vecāku zvanu skaits. 

Dienests identificējis arī problēmu – pirmsskolas izglītības iestāžu komunikācija ar bērnu vecākiem. Gorbunova norādīja, ka ir pieaudzis zvanu skaits par pirmsskolas izglītības iestādēm. Tādēļ pavasarī plāno konferenci jeb praktisko padomu platformu, kas vērsta uz pirmsskolas izglītības iestādēm. Tajā tiks runāts par stresu, profesionālo izdegšanu pedagogiem, par vecāku un pedagogu konfliktu risināšanu, komunikāciju. Pēc Gorbunovas teiktā, gan vecākiem, gan pedagogiem ir liela psiholoģiska slodze Covid-19 pandēmijas laikā.

Gorbunova pastāstīja, ka ir ieviesta arī uzticības tālruņa lietotne, – bērni un pusaudži var parunāt ar speciālistiem par problēmām arī čatā. Izveidota arī uzticības tālruņa mājaslapa.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti