Panorāma

Lielvārdes lidlauku varēs izmantot sliktos laika apstākļos

Panorāma

Dzeloņstieples Latvijas-Baltkrievijas robežai pirks no jauna

Skolām vajag atbalstu kompetenču satura ieviešanai

Pedagogiem vajag atbalstu kompetenču satura ieviešanai

Līdz ar mainīgo situāciju Covid-19 dēļ un slimības radītiem daudziem papildu uzdevumiem  skolās paralēli turpina ieviest jauno kompetencēs balstīto mācību saturu. Pandēmijas dēļ izglītības reformu neviens nav atcēlis. Taču jau patlaban skaidrs – bez papildu atbalsta to ieviest nav vienkārši.

Latvijas Televīzija paviesojās Rīgas 64. vidusskolas audzēkņu matemātikas stundā. Tur teksta uzdevumus skolēni risina gan grupās, gan pāros. Uzdevumu saturs liek domāt par reālās dzīves situācijām. Šoreiz jāaprēķina, pēc cik gadiem pilnīgi jaunas automašīnas cena būs sarukusi trīskārt. Skolēniem ir interesanti, bet cik viegli skolotājiem veicas ar jaunā satura sagatavošanu un iemācīšanu?

Matemātikas skolotāja Laila Zinberga norādīja:

"Mēs neizliksimies, arī necentīsimies teikt, ka mēs te jājam uz vienradžiem pa rozā mākoņiem. Jo tā realitāte, protams, katru dienu mūs pārbauda."

Kompetenču satura ieviešana sākās vēl pirms pandēmijas. Un līdz ar šo septembri pēc modernās pieejas mācās gandrīz visas klašu grupas. Gadiem ilgi gaidītās pārmaiņas sakrita vienlaikus ar milzīgu izaicinājumu – attālinātajām mācībām pērn un centieniem pēc iespējas ilgāk turēt skolas vaļā šogad. Skolotāji ir izdeguši, un kvalitāte cieš.

"Tas ikdienas darbs, situācijas, kuras mums ir jārisina paralēli mācību stundām, ir intensīvas. Un tādos sevis taupīšanas nolūkos [mācību stundu] gatavošana ir tas, uz ko tiek ietaupīts laiks un enerģija dažkārt," sacīja Zinberga.

Savukārt Rīgas 64. vidusskolas direktora vietniece Ilze Ose pauda:

"Tas, ka pārmaiņas ir nepieciešamas, tas ir pilnīgi visiem skaidrs. Tas, kas man šķistu svarīgi – lai ikviens apjēgtu, ka apstākļi, kādos mēs atrodamies, nav parasti."

Pēc pagājušā mācību gada beigām Rīgas 64. vidusskola saņēmusi vairāku skolotāju atlūgumus, ka izturēt slodzi un stresu vairs nevarot. Skolotājiem nodrošinot drāmas terapiju, citas nodarbības, maksimāli atslogo no papildu prasībām, neliek iet uz kursiem tikai iešanas pēc.

Pašreizējos apstākļos jaunā satura ieviešanā skolotājiem ir ļoti vajadzīgs atbalsts. Projektā "Skola 2030" atzina, ka pagājušajā mācību gadā pēc atbalsta pie viņiem vērsās katrs ceturtais pedagogs. Šis mācību gads nupat kā sācies, un interese jau ir milzīga.

Atbalsts ir gan tiešsaistes konsultāciju veidā, gan grupās – kur skolotāji dalās cits ar citu. Mācās kopā.

"Skola 2030" mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa sacīja: "Ja mēs uzliekam sev griestus par to, ka mēs Covid-19 laikā neko nevaram paveikt izglītībā, un vienīgais, uz ko mēs fokusējamies, ir – kā viņus dabūt fiziski klasē un visus ar maskām, tas nozīmē – tad, kad Covid-19 beigsies, mēs turpat arī būsim palikuši."

Arī Rīgas 64. vidusskolā par spīti visām grūtībām norādīja – mācību satura atlikšana nebūtu pareizais solis, jo pārmaiņas notiek un no ātrvilciena izlēkt vairs nevarot.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt