Pēc traģiskās smagā auto ietriekšanās riteņbraucēju grupā plāno ieviest jaunu ceļu apzīmējumu

Pirms četriem gadiem notikušais nelaimes gadījums uz Vidzemes šosejas, kurā smagā automašīna uzbrauca riteņbraukšanas treniņa dalībniekiem, iniciējis ideju par jauna ceļu apzīmējuma ieviešanu.

Latvijā plāno ieviest jau citviet Eiropā izmantotu horizontālo ceļa apzīmējumu automašīnu distances ievērošanai. Paredzēts, ka horizontālais apzīmējums, pēc izskata kā bultas gals tiks izvietots uz ceļiem, lai transportlīdzekļu vadītāji varētu ievērot distanci un tādu turēt visā brauciena garumā. Šādi distances atgādinājumi tiktu izvietoti uz šosejām ik pēc aptuveni 40 kilometriem.

Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis VectirānsKristaps Feldmanis

    "Pielietojums varētu būt tajās vietās, kur varētu novērot salīdzinoši intensīvu satiksmi un kur transportlīdzekļu vadītāji cenšas savus transportlīdzekļus satuvināt, kas reizēm rezultējas nopietnos ceļu satiksmes negadījumos. Tāpēc mēs rekomendēsim šādās vietās ievērot šo distanci.

    Papildus izvietosim palīglīdzekļus – informāciju, kas iepriekš vadītāju informēs, kā tieši viņam jārīkojas, un uz ceļa braucamās daļas būs atgādinājums, kā viņš var ievērot šo attālumu.

    Neviens vadītājs nav spējīgs precīzi noteikt šo attālumu, tādēļ viņam ir šis palīglīdzeklis, kā viņš var ievērot, tad viņš kādu ceļa gabalu trenējas, piešaujas. Tad viņš šo ievēro un atlikušo ceļa gabalu – 100 vai 150 kilometrus - var pārvietoties droši, atbilstoši nepieciešamajām prasībām," skaidroja Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

    Viņš gan piebilda, ka vēl nevar pateikt to, kad šāds ceļa apzīmējums varētu tikt ieviests.

    KONTEKSTS:

    2015. gada 26. oktobrī Garkalnē uz Vidzemes šosejas, Polijas pilsoņa vadītai kravas automašīnai "Scania" saduroties ar vieglo automašīnu "Opel Vectra", tā pēc sadursmes ietriecās vairākos riteņbraucējos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Vieglā automašīna bija pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai. Kravas auto šoferim tika piespriesta četru gadu nosacīta brīvības atņemšana.

    Par ticamāko Garkalnes avārijas iemeslu Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris Latvijas Radio nosauca distances neievērošanu aiz citas kravas automašīnas, jo Polijas kravas auto vadītājs nav spējis nobremzēt pirms riteņbraucēju grupas. Kā stāstīja Teteris, kad priekšā braucošais auto mainījis braukšanas joslu, Polijas autovadītājs tuvu sev priekšā ieraudzījis riteņbraucēju grupu un vairs nav spējis nobremzēt.

    Šo versiju kā ticamāko Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" iepriekš apstiprināja arī Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs, kurš piebilda, ka dati, kas iegūti no kravas automobiļa tahogrāfa, norāda arī uz atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti