Pēc traģiskā negadījuma Garkalnē CSDD rosina noteikt mininālo distanci kravas auto

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Pēc traģiskā negadījuma Garkalnes novadā Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) rosina iekļaut ceļu satiksmes noteikumos normu, nosakot minimālo distanci kravas automašīnām ar citiem transportlīdzekļiem ārpus apdzīvotām vietām. Proti, metros tai būtu jābūt ne mazākai kā pusei no braukšanas ātruma. 

Ar šādu priekšlikumu trešdien, 4.novembrī, Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas deputātus iepazīstināja CSDD vadītājs Andris Lukstiņš.

Jau vēstīts, ka nesen uz Vidzemes šosejas Garkalnē Polijas pilsoņa vadīta kravas automašīna sadūrās ar riteņbraucējus pavadošu auto un uzbrauca vairākiem jauniešiem riteņbraucējiem. Ļoti smagi negadījumā cieta kāds pusaudzis. CSDD vadītājs Lukstiņš uzskata, ka šajā traģēdijā nozīme bija tieši distances neievērošanai.

"Vajadzēja būt tādai distancei, lai kravas auto varētu nobremzēt. Bet līdz šim nav bijusi tāda norma, kas ļautu preventīvi kontrolēt jau braucošās mašīnas. Šo normu vienmēr piemēro tad, kad jau negadījums ir noticis. Ja tu brauc, gandrīz visā pasaulē ir norma, ka ir jābūt distancei, ko policija arī pārbauda. (..) Lielākajā daļā valstu, ja runā par smagajiem auto, ir vēl skarbāk - ja kravas auto brauc ar ātrumu vairāk nekā 50 km/h, tad distancei ir jābūt 50 metri," teica Lukstiņš.

Pēc traģiskā negadījuma Garkalnē CSDD rosina noteikt mininālo distanci kravas auto
00:00 / 01:02
Lejuplādēt

"Rosinām noteikt, ka minimālajai distancei metros jābūt ne mazākai kā puse no braukšanas ātruma. Reāli tas izpaustos šādi - ja kravas auto ārpus apdzīvotām vietām brauc ar 100 kilometriem stundā, distancei jābūt 50 metriem. Tas ir pierādīts, ka šajā laikā ir iespējams nobremzēt. Būtu ļoti labi, ja visi pārvietotos vienādā ātrumā, bet diemžēl nekad tā nenotiks, jo vienmēr būs tā, ka viens brauks ātrāk, bet cits brauks lēnāk," norādīja Lukstiņš un piebilda, ka vēl būs jādomā, kā šo normu kontrolēt. 

Ir nepieciešams arī pastiprināt kravas automobiļu un to piekabju kontroli, vieglo automobiļu tehnisko kontroli uz ceļiem, kā arī ziemā jāvērtē riepu protektoru kvalitāte. Visbeidzot, ar tehniskiem līdzekļiem ir jāfiksē aizliedzošā luksofora signāla neievērošana, kas jau kļuvusi par autovadītāju ieradumu, atzīmējusi direkcija. 

Vēl ir iecerētas tā saucamās ribjoslas, iefrēzējumi asfaltā, kurus šķērsojot tiek radīta vibrācija, izbraucot no joslas.

Paredzams arī, ka nākamā gada sākumā uz ceļiem parādīsies arī 20 jauni radari.

Šī gada deviņos mēnešos policija reģistrējusi kopumā 12 934 ceļu satiksmes negadījumus, no tiem 2818 bija ar cietušajiem, kuros bojā gāja 134 un tika ievainoti 3495 cilvēki, liecina Iekšlietu ministrijas informācija.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti