Dienas ziņas

Sagatavoto nodokļu reformu piedāvā koriģēt

Dienas ziņas

Lauku skolās veic bezmaksas redzes pārbaudes

Ieguvums no greiderēšanas – 10 km/h

Pēc grants ceļa greiderēšanas Brunavā ar rezultātu nemierā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Ceļu pielīdzināšanas pirmā kārta Bauskas pusē jau pabeigta, taču autovadītāji Brunavā ar rezultātu nav apmierināti. Viņuprāt, nauda iztērēta nelietderīgi, jo ieguvums esot vien braukšanas ātruma palielinājums par desmit kilometriem stundā. Autoceļu uzturētāji skaidro, ka jūtamākus uzlabojumus bez kapitālā remonta nevar gaidīt, bet uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” remontu plānā Brunavas ceļu nav.

Saskaņā ar uzņēmuma mājaslapā atrodamo informāciju Bauskas pusē 18 ceļa posmiem transportlīdzekļu pilnas masas ierobežojumi uz valsts autoceļiem ir noteikti visam gadam. To pārspēj vien salīdzinoši lielā Rīgas nodaļa ar 32 šādiem ceļa posmiem.

Pagājušajā nedēļā uz grants ceļiem visos  reģionos bija redzama greiderēšanas tehnika, bet šonedēļ  paveiktajiem darbiem nākas izturēt lietus pārbaudi. Un rezultāti, kuru sasniegšanai Bauskas nodaļā vien iztērēti vairāk nekā 18 000 eiro, nav pārāk iepriecinoši.

Neskaitāmās bedrītes kļuvušas seklākas, bet ceļa malās atkal sakrājies ūdens un greiders uzvandījis arī šķembas no ceļa pamatkārtas.

“Pagājušajā nedēļā vēl līdz galam nebija pabeigts, bet bija jau ciešamāks. Viss atkarīgs no mašīnām, ar kādām brauc. Man ar šo ir grūti braukt,” saka autovadītājs Jānis no Rīgas.

 “Ja netaisīs ceļu, tad tā greidera braukāšana ir lieka izšķērdība. Nav grāvju. Kā mazākais lietiņš, tā atkal ceļš ir beigts,” norāda Brunavas pagasta iedzīvotājs Sergejs. 

Autoceļu uzturēšanas Bauskas nodaļā greiderēšana šomēnes veikta 1664 kilometros, kas nozīmē, ka uzskaitīts ir vienas tehnikas vienības darbs visā ceļa platumā. Jo ceļš platāks, jo šis rādītājs lielāks. Remontētas arī iesēdumu bedrītes, bet ceļa profilēšana nav notikusi, jo daudzviet no visām ceļu veidojošajām kārtām palicis vien smilts drenējošais slānis.

“Mūsu ceļi ir tiktāl nodiluši, ka šī slāņa nav, mēs to nevaram atjaunot tādā stāvoklī, kā to nosaka ceļu specifikācija.”

Tā atzīst valsts akciju sabiedrības “Latvijas autoceļu uzturētājs” Bauskas nodaļas vadītāja Antra Kuka.

Vasaras sezonas plānā paredzēta gan ceļu greiderēšana, gan vēl ap simts dažādu uzturēšanas darbu. Atsevišķos posmos tiks vestas arī šķembas, tomēr būtisku ceļu stāvokļa uzlabošanu esošais finansējums nepieļaujot. “Gadā mēs vidēji izvedam 11 000 kubikmetrus šķembas. Mums ir 450 kilometru grants ceļu, tad tā parēķinot, tie ir 24 kubikmetri gadā uz vienu kilometru,” saka Kuka.

Bauskas, Rundāles, Iecavas un Vecumnieku novadu valsts ceļu uzturēšanai šogad atvēlēti 2-3 miljoni eiro ar PVN, no kuriem lielākā tiesa tiek iztērēta ceļu tīrīšanai un kaisīšanai ziemā, kā arī  izmesto atkritumu savākšanai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti