Panorāma

Vienojas par VDK izpētes komisijas darbu

Panorāma

Pasniegtas Teātra dienas balvas

"Air Baltic" reaģē uz traģēdiju

Pēc «Germanwings» katastrofas «airBaltic» maina drošības prasības

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Reaģējot uz jaunākajām ziņām par iespējamo “Germanwings” aviokatastrofu, kuru, visticamāk, apzināti izraisījis viens no pilotiem, Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic” mainījusi līdzšinējo kārtību lidojuma laikā - turpmāk, vienam no pilotiem atstājot vadītāju kabīni, viņa vieta obligāti būs jāieņem kādam no stjuartiem.  

Vairums būtisku izmaiņu avioindustrijas drošības sistēmā ieviestas tieši pēc traģiskām aviokatastrofām, skaidro “airBaltic". 

Tieši pēc 11.septembra terorakta ieviestā sistēma, kas ļauj bloķēt pilota kabīnes durvis no iekšpuses, izrādījusies liktenīga “Germanwings” lidmašīnas katastrofas gadījumā – durvis no ārpuses atvērt nebija iespējams, turklāt arī visi to atlaušanai paredzētie rīki novietoti kabīnes iekšpusē. 

“airBaltic” ir viena no pirmajām aviokompānijām pasaulē, kas ieviesusi noteikumu – lidojuma laikā vadības kabīnē ne uz mirkli nedrīkst palikt tikai viens cilvēks.

“Šodien vēl šī drošības procedūra ir kā rekomendācija, bet jau tieši  piektdien notiek process, lai to formalizētu kā obligātu prasību. [..]  Tajā brīdī, kad viens no pilotiem ir izgājis, pilota kabīnē atrodas stjuarts,” informēja  “airBaltic” pārstāvis Jānis Vanags.

Pēc traģiskā notikuma diskusiju ar aviācijas nozari par šādas kārtības obligātu ieviešanu uzsākusi arī Eiropas Aviācijas drošības aģentūra.

Avarējušā reisa aviokompānijas “Germanwings” mātes uzņēmums, aviācijas milzis “Lufthansa” gan ar jauniem drošības pasākumiem nesteidzas.

“Es šobrīd neredzu nepieciešamību mainīt kārtību. Domāju, šis ir izņēmuma gadījums. Bet, kā jau minēju, mēs strādāsim kopā ar dažādiem “Lufthansas” aviokompānijas ekspertiem, lai noskaidrotu, kādas drošības prasības varētu pārskatīt. Bet nedomāju, ka vajadzētu sasteigt, svarīgi vispirms veikt kārtīgu analīzi,” norādīja   “Lufthansa” izpilddirektors Karstens Špors.

Papildu drošības pasākumus, kad izmeklēšanas rezultāti būs zināmi, sola arī “airBaltic”. Aviokompānijā uzskata – jau šobrīd drošības ziņā tā ir soli priekšā vairākām citām Eiropas lidsabiedrībām, jo pirms pilotu pieņemšanas darbā notiek to psiholoģiskā profilēšana.

Atkārtota pilna medicīniskā pārbaude notiekot ik gadu, bet pilotiem, kuru vecums pārsniedz 40 – reizi pusgadā.

“airBaltic” arī uzsver – visā avioindustrijā īpaši spēcīga ir pašregulācijas sistēma, kurā pilots, nejūtoties lidojumam gatavs, var nesodīti no tā atteikties, un viņa vietā tiek nozīmēts aizvietotājs.   

Jau ziņots, ka Vācijas aviosabiedrības „Lufthansa” meitas uzņēmuma, lētās aviokompānijas „Germanwings” lidmašīna avarēja otrdien priekšpusdienā Francijas Alpos ceļā no Barselonas uz Diseldorfu. Lidmašīnas atlūzas tika atrastas grūti pieejamā kalnu rajonā. Jau otrdien aviācijas eksperti izteicās, ka lidmašīnas vecums – 24 gadi – nevar būt iemesls lidmašīnas katastrofai. Līdz šim „Germanwings” lidmašīnām nekādu būtisku problēmu nebija bijis.

Ceturtdienas rītā „The New York Times” vēstīja, ka lidmašīnu avārijas brīdī, visticamāk, vadījis tikai viens pilots, jo otrs tobrīd bija izgājis no kabīnes, un vēlāk izmeklētāji paziņoja, ka kabīnē esošais pilots lidmašīnu nogāza apzināti.  Otrais pilots Andreass Lubics nogāza lidmašīnu pēc tam, kad kabīnē palika viens. Lidmašīnas kapteinis bija izgājis, un otrais pilots bija nobloķējis ieejas durvis pilotu kabīnē, uzskata izmeklētāji.

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti