Dienas ziņas

Ceļošanas iespējas bez pašizolācijas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Ceļa rekonstrukcija liek vilties lauksaimniekiem

Pēc ceļa Jelgava-Lietuvas robeža remonta zemnieki ar tehniku vairs nevar pa to pabraukt

Gadu desmitiem gaidītā reģionālā autoceļa Jelgava-Lietuvas robeža rekonstrukcija likusi vilties lauksaimniekiem. Prieku par gludo asfalta lenti desmit miljonus eiro vērtajā projektā sabojājušas drošības saliņas. Tagad ceļš kļuvis tik šaurs, ka izbraukt ar lauksaimniecības tehniku to vairs neesot iespējams.

Kad aizsākās ilgi gaidītā ceļa P95 rekonstrukcija, ikviens Tērvetes novada iedzīvotājs priecājās par katru uzlieto asfalta metru. Tomēr tagad Augstkalnes pagasta lauksaimniekus pārņēmusi neizpratne un niknums par ierāmētajām drošības saliņām, kas tiek veidotas krustojuma vidū.

"Ceļa būvētājiem ir treileri, kas pārvadā ekskavatorus. Lai viņi parāda, kā te var veikt kreiso pagriezienu. Ne no vienas puses nevar izdarīt kreiso pagriezienu," sūrojās lauksaimnieks Jānis.

To, ka ne trīs un pat ne 3,60 metru platums nav pietiekams, lai droši izbrauktu krustojumu, pieredzējušie lauksaimnieki pierādīja praksē.

"Kamēr nebija tās [saliņas] ieliktas, te varēja normāli pabraukt garām. (..) Ja nav, kur sagriezties, nāk pretim kāda mašīna, nav kur palikt," klāstīja ZS "Osīši" saimnieks Alvils Grickevičs.

"Vajag uz vietas arhitektam braukt un skatīties. Mums nav vieglā tehnika, mums ir smagā tehnika, un tā, kas te tagad ir atdzīta, nav tā lielākā," piebilda ZS ''Lielsaukas'' saimnieks Aleksandrs Ivanovs.

Uzņēmuma ''Latvijas Valsts ceļi" (LVC) pārstāve Anna Kononova skaidroja, ka saliņas šeit tiekot veidotas satiksmes drošībai.

"Ir izvērtēti satiksmes negadījumi, kas tur ir notikuši. Pārsvarā tie ir bijuši diennakts gaišajā laikā, un satiksmes drošības speciālisti ir pieņēmuši lēmumu, ka, lai uzlabotu satiksmes drošību, šādas saliņas ir nepieciešamas," norādīja LVC pārstāve.

Tikmēr ZS ''Lielsaukas'' saimniece Inta Ivanova pauda: "Es domāju, ka šeit ir pilnīgi pretējs efekts. Nevis drošība, bet nedrošība. Tas nav vajadzīgs laukos. Te var mierīgi uzzīmēt sadalošās joslas, ja tik ļoti vajag."

Šoreiz gan lauksaimnieki, kuri savu neizpratni pauduši arī uzņēmumam LVC, tikšot uzklausīti.

"Drošības saliņas tur paliks, taču tiks meklēts un izbūvēts risinājums, kas ļaus arī ar visām esošajām drošības saliņām lielajai tehnikai šo krustojumu šķērsot daudz vienkāršāk," sacīja Kononova.

Platākas sola arī nobrauktuves uz piebraucamajiem ceļiem, kas  arī jaudīgajai tehnikai pašreiz  ir pārāk šauras.10 miljonus eiro vērto ceļa rekonstrukciju plānots pabeigt līdz šā gada rudenim. Vai izmaiņas projektā nesīs līdzi arī sadārdzinājumu, pagaidām vēl neesot zināms.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti