Pēc asām diskusijām Saeima pirmajā lasījumā apstiprina «alternatīvo takšu» likumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Saeima ceturtdien, 6.oktobrī, pirmajā lasījumā pēc asām un garām diskusijām tomēr atbalstīja grozījumus Autopārvadātāju likumā, kurā Latvijas likumdošanā ir iecerēts reglamentēt "alternatīvo takšu likumu".

Tādējādi ir sperts vēl viens solis, kurā ar likumu noteiks, kā Latvijā ikviens šoferis ar savu transportlīdzekli varēs sniegt pārvadājuma pakalpojumus. Vēl gan Saeimai likumprojekts ir jāapstiprina otrajā un trešajā lasījumā. Priekšlikumus Autopārvadātāju likuma otrajā lasījumā par "alternatīvo takšu likumu" deputāti var iesniegt līdz 24.novembrim.

Uzrunā Saeimas deputātiem parlamentārietis Edvards Smiltēns ("Vienotība"), prezentēdams likumprojektu, sacīja, ka "alternatīvie takši" iezīmē paradigmas maiņu biznesā. Proti, arvien vairāk cilvēku iesaistās dalīšanās ekonomikā, kas ļauj cilvēkiem gūt papildu  ienākumus, un dalīšanās ekonomika iezīmē jauna veida uzņēmējdarbību.

Viņaprāt, "alternatīvie takši" arī sekmēs nodokļu iekasēšanu, jo norēķināšanās par šo pakalpojumu notiek ar bezskaidru naudu, līdz ar to varēs redzēs un kontrolēt visas naudas plūsmas. Viņš atgādināja, ka 80% taksometru nozares patlaban strādā ēnu ekonomikā.

Viņu papildināja partijas biedrs Vilnis Ķirsis ("Vienotība"), sakot, ka "šis jautājums fundamentāli parāda, ka esam gatavi doties līdzi laikam". Proti, dalīšanās ekonomika un "alternatīvie takši" ir jauni ekonomikas veidi, kuri valstij ir jāstimulē, radot labvēlīgu vidi, samazinot dažādas barjeras.

Ķirsis arī prognozēja, ka nākamā Saeima varēs skatīt normu par to, ka cilvēkus var pārvadāt arī mašīna bez šofera.

Tikmēr Saeimas opozīcija kritizēja redakciju, kādā pozīcija grasās iedzīvināt "alternatīvie takši" Latvijas likumdošanā.

Piemēram, Ivars Zariņš ("Saskaņa") pārmeta, ka likumprojektā nav ne vārda par nelegālajiem pārvadātājiem visā Latvijā un viņu iegrožošanu, kā arī nespēju sakārtot "bardaku taksometru jomā".

"Jūs pieejat bērnišķīgi un šauri!" secināja Zariņš.

Smiltēns gan atbildēja, ka kopbraukšana var būt limitēta. Piemēram, Horvātijā tā notiek tikai galvaspilsētā Zagrebā un tās apkaimē. Tādējādi "alternatīvie takši" nesagraus Latvijā dotēto pasažieru pārvadājumu tīklu.

Galu galā Saeima atbalstīja grozījumus Autopārvadājumu likumā: "par" nobalsoja par 57 deputātu, "pret" bija divi, savukārt 22 - atturējās.

Paziņojumā presei Saeima norāda, ka kopbraukšana likumprojektā definēta kā pasažieru pārvadājumu pakalpojums par atlīdzību un to sniedz pārvadātājs, kas izmanto transporta tīkla platformu un kas nav reģistrējies kā taksometru pakalpojumu sniedzējs. Šādi pakalpojumi būtu pieejami tiešsaistes platformās, piemēram, izmantojot mobilo telefonu automašīnas izsaukšanai.

Jau ziņots, ka ar sapratnes memoranda parakstīšanu starp Ekonomikas ministriju (EM) un privātā nolīguma auto nozares pārstāvjiem "Uber" un "Taxify" tiks sperts būtisks solis šādu pakalpojumu sniegšanas attīstībai Latvijā.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti