Konkursā ir paredzēts izraudzīties labāko risinājumu gan autoostas teritorijas, gan arī autoostas ēkas iespējamajai nākotnes attīstībai un pārveidei.
"Izsludinātajā starptautiskajā konkursā tika aicināti piedalīties arhitekti no visurienes, lai sniegtu labāko risinājumā, kā pilsētas vēsturiskajā centrā ar īpašajiem apbūves noteikumiem un nelielā zemes gabalā varētu attīstīt modernu autoostu. Esam saņemuši septiņus piedāvājumus, konkursa žūrijas komisija tos ir izvērtējusi un notiks slēgtās dalas atvēršana: ja tie tika izskatīti ar devīzēm, nezinot, kas tos iesniedzis, tad notiks šo devīžu atšifrēšana un tiks paziņots, kas ir piedalījies un kādi ir rezultāti," stāsta Rīgas starptautiskās autoostas pārstāvis Jānis Igaunis.
Autoosta ir uzbūvēta un nodota ekspluatācijā 1964.gadā. Autoostas kompleksa sākotnējais projekts ir izstrādāts kādreizējā projektēšanas institūtā “Latgiprogo-stroj” ( “Латгипрогострой” ) no 1960. līdz 1962.gadam. 2000.gadā tika pabeigta autoostas privatizācija, pārveidojot to par publisku akciju sabiedrību. Autoostas atrašanās vieta ir pilsētas vēsturiskajā un ekonomiskajā centrā blakus Centrāltirgum pie dzelzceļa uzbēruma.