4. studija

Kāpēc jaunās, dārgās elektroniskās ceļazīmes nedarbojas?

4. studija

Kā lai dzīvo namā, kur regulāri nedēļām ilgi pazūd ūdens?

Vai autoceļš Kuldīga-Ēdole sāk sadalīties pa sastāvdaļām?

Pavasarī labotais ceļš Kuldīga–Ēdole jau sācis drupt

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Kuldīgas–Ēdoles jaunajā ceļa pārsegumā izveidojušās nelielas bedrītes un diezgan intensīvi nāk nost šķembu kārta. Šķembas garām braucošie auto no ceļa uzsviež gaisā, un tās bojā gan auto vējstiklu, gan krāsojumu. Jaunais ceļa segums uzlikts vien pavasarī. “Latvijas Valsts ceļi” sola – pēc sniega nokušanas varēs noskaidrot, vai tā ir būvnieka vaina, un ja tā būs, būvnieks to labos par saviem līdzekļiem, vēstīja LTV raidījums “4.studija”.  

Rīgas Tehniskās universitātes Ceļu un tiltu katedras vadošais pētnieks Viktors Haritonovs raidījumam atzina, ka, visticamāk, šajā ceļa posmā nav izvēlēta atbilstoša ceļa seguma tehnoloģija.  

“Ja tā ir virsmas apstrāde, tad šai tehnoloģijai jābūt spējīgai kalpot vismaz piecus gadus. Ja tā ir jauna diluma kārta asfaltbetona slānī, tad desmit, divpadsmit pat gadi. Līdz ar to tas nav normāli! Līdz ar to nav ievērota vai nu ieklāšanas tehnoloģija, vai izvēlētie izejmateriāli savā starpā nemijiedarbojas, nesalīp,” skaidroja Haritonovs.

Viņš stāstīja, ka “šis bojājumu veids ir tipveida bojājums, kuru var ikvienā rokasgrāmatā atrast, tas saucas izdrupšana”, kas veidojas materiālu neatbilstības dēļ.

Tiesa, daļa no šī ceļa problēmām jau ir atrisinātas, dažas nelielās bedres jau ir aizlāpītas, tomēr šķembas no ceļa posma vēl gar malām tomēr ir.

„Latvijas Valsts ceļu” pārstāve Anna Kononova raidījumam pastāstīja, ka šajā ceļa posmā no Kuldīgas gandrīz līdz Ēdolei pagājušajā gadā notika remontdarbi - “SIA „Binders” tur veica tā saucamo virsmas apstrādi. Tā ir metode, kad ar salīdzinoši nelieliem finansiāliem ieguldījumiem ir iespējams paildzināt ceļa kalpošanas laiku,” stāstīja Kononova.

Šajā posmā vasarā notika virsmas apstrāde, tagad ir pamanīti defekti, “lai gan tad, kad tie remontdarbi tur bija pabeigti pagājušajā vasarā, nekas neliecināja par to, ka tur varētu būt kādas neatbilstības – segums bija gluds un atbilstošs visām prasībām”, stāstīja Kononova.

“Tomēr parasti ziema ir tā, kas atrod un uzrāda šos defektus un neatbilstības, ja tādas ir bijušas ceļa remontdarbu laikā, un tā arī šogad ir sanācis, ka tagad janvārī arī “Latvijas Valsts ceļu” speciālisti, apsekojot šo ceļu, ir konstatējuši, ka vairākās vietās ir šie defekti, un arī autovadītāji daudzi to ir pamanījuši,” atzina LVC pārstāve.

Remontdarbu garantija ir trīs gadi, un pavasarī, “kad sniegs nokusīs, ceļš būs sauss un būs redzams pilnā apmērā, cik lieli tie defekti ir, un varēs precīzi noteikt, vai tā ir būvnieka vaina, vai varbūt tur būs bijuši kādi citi apstākļi, un, ja tā būs būvnieka vaina, tad par saviem līdzekļiem SIA „Binders” arī veiks šo defektu labojumus”, informēja Kononova.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti