Regulējumu plānots papildināt ar jaunu nodaļu par patērētāju kolektīvo interešu uzraudzību, ņemot vērā Eiropas Savienības regulu patērētāju tiesību aizsardzības jomā.
Grozījumi likumā arī nepieciešami, jo būtiski pieaudzis pārkāpumu skaits pret patērētājiem internetā, iepriekš informējuši likumprojekta autori.
Grozījumi ļaušot efektīvāk un ātrāk risināt arī patērētāju strīdus. Vienlaikus jaunās pilnvaras nodrošināšot efektīvāku patērētāju aizsardzību un samazināšot patērētājiem risku ciest zaudējumus no pārkāpumiem, kas skar patērētāju kolektīvās intereses, likumprojekta anotācijā norādījuši tā autori.
Iecerēts, ka PTAC varēšot pieprasīt un saņemt no fiziskām un juridiskām personām, tostarp publiskām personām, visu lietas būtības noskaidrošanai nepieciešamo informāciju neatkarīgi no tās veida vai formāta, kā arī neatkarīgi no datu nesēja vai vietas, kurā tā tiek glabāta, tostarp, veicot uzraudzību arī tiešsaistē.
PTAC darbiniekiem būšot tiesības pieprasīt un saņemt augstākā līmeņa domēna reģistra vai domēna vārda reģistratūras rīcībā esošo informāciju, kā arī pieprasīt un saņemt informāciju no kontu reģistra. Tāpat plānots, ka PTAC būs tiesības pieprasīt un saņemt no elektronisko sakaru komersantiem noslodzes datus par abonentu vai lietotāju Elektronisko sakaru likuma noteiktajā kārtībā.
Likuma izmaiņas paredz, ka tiesības pieprasīt informāciju par datu plūsmām PTAC īstenos tikai ar tiesas atļauju.
Likumprojektā arī paredzēts, ka Veselības inspekcija varēs ierobežot tiešsaistes saskarni, lai novērstu pārkāpumus zāļu jomā.
Līdz ar grozījumiem paredzēts ieviest vienotu termiņu iesnieguma izskatīšanai patērētāju strīdu gadījumos.
Tāpat regulējumā plānots iekļaut normu, paredzot, ka kreditēšanas reklāmas aizliegums neattiecas uz studiju un studējošo kredītiem, ko piešķir no valsts budžeta vai kredītiestāžu līdzekļiem ar valsts galvojumu.
Lai grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā stātos spēkā, tie Saeimā jāatbalsta otrajā un trešajā lasījumā.