Patērētāji strīdus ar komersantiem varēs risināt daudz ātrāk

Patērētāji turpmāk varēs risināt strīdus ar komersantiem daudz ātrāk. To veicinās Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) paspārnē izveidotā Patērētāju strīdu risināšanas komisija. Tā sastāv no priekšsēdētāja - tiesneša, kā arī komersantu un patērētāju pārstāvjiem.

Komisija darbu jau ir sākusi. Patērētājs komisijā var vērsties, ja ar pakalpojuma sniedzēju par risinājumu nespēj vienoties ne mutiski, ne rakstiski. Komisija neskatīs strīdus par pakalpojumiem, kuru cena nesasniedz 20 eiro vai pārsniedz 14 000 eiro.   

PTAC direktore Baiba Vītoliņa skaidro, ka līdz šim, ja cilvēks izvēlējās strīdu risināt caur tiesu, tas varēja turpināties vairāku gadu garumā. Jaunā komisija strīdus izskatīšot 90 dienu jeb aptuveni trīs mēnešu laikā. Pagaidām komisija spēj izskatīt sūdzības tikai noteiktās jomās, bet to skaits ar laiku papildināsies.

Pēc Vītoliņas teiktā, PTAC saņem samēra daudz patērētāju sūdzību par iegādāto apavu kvalitāti, arī saņemtajiem tūrisma pakalpojumiem. "Arī ar automašīnām mums ir daudz problēmu," teica Vītoliņa, norādot, ka samērā daudz sūdzību ir arī par saņemtajiem interneta pakalpojumiem.

PTAC vadītāja norādīja, ka strīdu plānots izskatīt rakstveida procesā un pusēm uz strīdus izskatīšanu nebūs jāierodas. "Protams, patērētājam jāpamato arī savs prasījums un jāizmanto dažādi risinājumi, kā viņš var pierādīt savu taisnību," teica Vītoliņa.

Viņa norādīja, ka strīdu risināšanas komisijas lēmumiem būs ieteikuma raksturs, bet par tiem, kas šos lēmumus nepildīs, PTAC strīdus izskatīšanā gūtos secinājumus būs tiesības ievietot mājaslapā.

Aptaujas dati rāda, ka Latvija starp Eiropas Savienības valstīm patlaban ir pēdējā vietā patērētāju tiesību aizstāvības jomā. 60% patērētāju netic veiksmīgam risinājumam.

Jau ziņots, ka pērn atbalstu guva Ekonomikas ministrijas (EM) iniciatīva veidot jaunu patērētāju strīdu risināšanas mehānismu - Patērētāju strīdu risināšanas komisiju, kas būs alternatīva strīdu izskatīšanai tiesā.

Jaunais mehānisms samazinās izmaksas un paātrināts strīdu izskatīšanu, kā arī veicinās patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu izmantošanu (mediāciju, samierināšanu, arbitrāžu, vienošanos u.c.), iepriekš norādīja EM.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt