Dienas ziņas

Aiztur "vergturu" bandu

Dienas ziņas

Reorganizēs Gramzdas pamatskolu

Kāda būs lauku ceļu nākotne?

Pašvaldību izpilddirektori mudina meklēt naudu lauku ceļu sakārtošanai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Ja ceļi ir ekonomikas asinsrite, tad nav brīnums, ka uzņēmējdarbība novados klibo - tik strikti piektdien, 3.februārī, bija pašvaldību izpilddirektoru izteikumi ikmēneša sanāksmē. Turklāt, ja parādās līdzekļi ceļu remontam, būvniecības izmaksas strauji divkāršojas.  

Arī no Lauku atbalsta dienesta (LAD) piešķirtajiem 126 miljoniem eiro plānoto 1000 kilometru vietā atjaunos, visticamāk, daudz mazāk.

Valsts galveno ceļu stāvoklis, pateicoties Eiropas finansējumam, pēdējos gados uzlabojies, bet lauku ceļos hroniskais naudas trūkums ir atstājis dziļas pēdas. Jautājumi par ceļu nākotni piektdien tika aktualizēti arī  izpilddirektoru sanāksmē, kas šoreiz notika zīmīgā vietā – ceļu muzejā.

“Katrā ziņā tas ir valsts līmenī jādomā, kur to naudu dabūt,” pauda Virbu pagasta pārvaldes vadītājs Egils Alsbergs.

Kā ielāps lielajam caurumam šajā plānošanas periodā ir  LAD  finansējums, ar kuru paredzēts salāpīt ap 1000 kilometru grants ceļu.

LAD direktores vietnieks Ģirts Krūmiņš stāstīja, ka kopējais finansējums 2014.-2020.gadam ir 126 miljoni eiro, “kas ir sadalīti katrai pašvaldībai atkarībā no ceļu kopgaruma, katrai pašvaldībai ir iedalīta zināma naudas summa”.

Latvijas Pašvaldību savienības lauku attīstības padomniece Sniedze Sproģe savukārt norādīja, ka “projektētāji un būvnieki, protams, nepilda savu solījumu,  [..] un cenas šobrīd ir dubultojušās, un es jau pat dzirdēju, ka trīskāršojušās”.

“Nu, tas nav normāli, ka mēs gribam kļūt bagāti rīt no rīta un pēc tam atkal sēdēt dubļu peļķē un ceļa bedrē,” sašutumu pauda Sproģe.

Jēkabpils pilsētas izpilddirektors Guntars Gogulis arī piekrita, ka “te ir mazliet politika jāpamaina, jo tajā brīdī, kad visi iet pēc projektēšanas un būvniecības darbiem, cena vispirms dubultojas, pēc tam trīskāršojas, un mēs iegūstam to, ka mēs nesalabojam to apjomu”.

Vēl lielākas problēmas sagādā 12 000 kilometri vietējas nozīmes valsts ceļi, kuru sakārtošanā vairums klātesošo pašvaldību pārstāvju kā vienīgo risinājumu redz ceļu fonda atjaunošanu, kam šogad tomēr pietrūka politiskās gribas.

VAS “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange stāsta, ka pēc uzņēmuma aplēsēm, lai uzturētu vietējos autoceļus labā stāvoklī, “mums gadā būtu nepieciešami nedaudz vairāk nekā 130 miljoni eiro, bet šobrīd mums ir pieejami 10 miljoni eiro kapitālieguldījumiem”.

Kopumā valsts ceļu tīklam šogad pieejami 286 miljoni eiro, no kuriem 127 miljoni ir Eiropas Savienības fondu līdzekļi. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti